Bár első körben arról volt szó, hogy az ID.3-at meghagyja a Volkswagen egy kimondottan európai modellnek, az ID.4 és ID.6 rendelések és előjegyzések láttán nem bírtak ellenállni a kísértésnek és most elvitték Kínába is.
A Volkswagen az elektromos ID.3-at főként az európai piacra szánta, míg az ID.4 és az ID.6 már az ázsiai piacon is megmérette magát. Az első beérkező adatok pedig arra világítottak rá, hogy nem kéne kihagyni az ID.3 ziccert sem Kínában, ahol egyre nagyobb az elektromos autókat érintő vásárlási kedv.
A Volkswagen egészen pontosan megsokszorozta az eladásait Kínában az elmúlt hónapokban. Míg májusban még csak 1500 elektromos modellt értékesítettek azon a piacon, ez a szám júliusban már majdnem elérte a 6000-et is. Persze, ezek az értékek még mindig elmaradnak a Tesla 25 ezres havi kínai eladásaihoz képest, de mindenképpen azt mutatják, hogy az ázsiai vásárlók is nyitottak az ID modellcsalád felé.
A németek tehát rámennek a számokra és a Chengdu Motor Show keretein belül bemutatták a kínai közönségnek is az ID.3-at, melytől megint csak alapos felpörgést várnak majd, teljesen érthető módon.
„Az ID.4 és az ID.6 sikeresen nyitott az elmúlt hónapokban, lényegében két sikerszériáról beszélhetünk. Ügyfeleink visszajelzései továbbra is ígéretesek, a szállítási adatok pedig megfelelnek elvárásainknak. Az ID.3-al most egy olyan terméket kínálunk ügyfeleinknek a kiemelten fontos kompakt szegmensben, amely a többi ID. modellel kombinálva képes lefedni a piac nagy részét.”- mondta a bemutatón Stephan Wöllenstein, a Volkswagen kínai részlegének az igazgatója.