A Kia is erősen rákapcsolt a paletta villanyosítására, azaz jelenleg már a kínálat negyede részben vagy teljesen elektromos. Ezt erősíti majd tovább a jövőre érkező konnektoros hibrid Sorento.
Akárcsak a legtöbb gyártó életében, a Kiánál is egyre fontosabbá válik a modern villanyos hajtásláncok terjesztése, hogy a lehető legbarátságosabb szintre nyomják le a paletta emissziós átlagát. Így nem csoda, hogy most már a kínálat negyede teljesen vagy részben elektromos és ez az arány csak növekedni fog a jövőben.
Például ezt a célt szolgálja majd a nagyméretű Sorento jövő év elején bemutatásra kerülő konnektoros hibrid változata is, mely lényegében a Santa Fe esetében is bemutatott benzin-elektromos hajtásláncot kapja majd meg.
Természetesen az 1,6 literes T-GDI turbós benzinesre épülő rendszerről van szó 265 lóerős összteljesítménnyel, de azért egy keveset alakítanak rajta a gyáriak. Először is önálló vízhűtéses rendszert kap a 13,8 kWh-s akkumulátor, az elektromotor forgó alkatrészeit pedig egy új gyártási eljárással készítik el, ami csendesebb és egyenletesebb üzemet eredményez majd.
A konnektoros hibrid Sorento árazása egyelőre nem ismert, ám mivel ez lesz a paletta legerősebb és egyben a legtakarékosabb tagja is, jó eséllyel a legdrágább jelzőt is magáénak mondhatja majd.