Az Alfa Romeo modellek egyik jellegzetessége volt az elmúlt évtizedekben, hogy a rendszámot az autó orrának szélére kitolva helyezték el, ezzel kiemelve a semmihez sem fogható hűtőrács kialakítást. Ennek most vége, az EU gyalogosvédelmi szabályzata miatt középen lesznek innentől kezdve a hatósági jelzések.
Az Alfa Romeo tipikusan az a márka, mely az autóival az érzelmeket célozza meg minden tekintetben. Ennek az egyik fő eleme maga a dizájn, melyre olyan szinten figyelnek, hogy még az olyan apróságok is komoly szerepet játszanak, mint a rendszámtábla elhelyezése.
Az elmúlt évtizedekben megfigyelhető volt, hogy a legtöbb típusnál a gyártó a hatósági jelzéseket kitolta az orr szélére. Na de miért? Nem számoltak vele tervezésnél és utólag kellett valahova felpattintani azokat? Szó sincs erről. Az igazi ok, hogy a jellegzetes pajzs alakú Alfa hűtőrácsból nem akartak semmit sem kitakarni, ezzel megtartva a jellegzetes márkaarculatot. Na de, valami hirtelen megváltozott, a Juniorra átkeresztelt újdonságon például már középen láthatjuk a rendszámtáblát.
Hogy ez miért alakult így, arról a márka vezető dizájnere, Alejandro Mesonero-Romanos beszélt az Autocar magazinnak. „A rendszámtáblát többé nem tehetjük oldalra a gyalogosok biztonságát szolgáló homologizációs előírások miatt”- hangzott a kijelentés, de gyorsan hozzá is tette a dizájner, hogy ő nem lát ebben semmi kivetnivalót. „Ez lehetővé teszi a szimmetriára törekvést, így boldog vagyok, én szeretem, ha középen van a rendszámtábla”.
Alejandro arra is rávilágított, hogy ez a megoldás azért nem annyira idegen a márkától, mint aminek sokan beállítják. „Sok megrögzött rajongó, aki azt hiszi, hogy az Alfa Romeo az oldalt elhelyezett rendszámtól lesz az ami, persze nem fog örülni ennek, de nagyon sok Alfa volt már a történelemben, aminek középen volt a rendszámtáblája. Nekem is van egy Alfettám és egy 1968-as Giuliám, mindkettő ilyen és mindkettő gyönyörű!”