A Hyundai által szabadalmaztatott megoldás lényege, hogy nagyobb sebesség mellett megszünteti a kerekek által generált turbulenciákat, ezáltal javítva a közegellenállási együtthatót. Az elektromos autók esetében természetesen ezzel növelhető némileg a hatótáv is.
Az elektromos autózás legnagyobb kérdése mindig a hatótáv. Pontosan ezért, a legtöbb gyártó gőzerővel dolgozik azon, hogy kilométereket nyerjenek a felhasználóknak. Az akkumulátorok mellett nagyon fontos ebben az esetben az aerodinamika is. Ez utóbbi témával foglalkozik most a Hyundai-csoport is, akik Amerikában és Ázsiában is levédették az AAS (Active Air Skirt) rendszerüket, melynek feladata csiszolni a közegellenállási együtthatón nagyobb sebességnél.
A technológia lényege, hogy 80 kilométeres óránkénti sebesség felett két kis légterelő lap nyílik le a lökhárítóból, melyek nemes egyszerűséggel megszüntetik az első kerekeknél keletkező turbulenciákat, azaz érezhetően kevesebb ellenállás próbálja meg lassítani az autót. De miért nincs ott fixen a két légterelő? Azért, mert alacsony sebességnél nem alakul ki a szóban forgó turbulencia így csak rontana a légellenállási tényezőn a dolog.
A Hyundai kimondottan az E-GMP platformra fejlesztette ki a rendszert, melyen nem csak a Hyundai, hanem a Kia és a Genesis elektromos autói is épülnek, illetve még egy jó darabig ezt az alapot használja majd a cégcsoport a villanyos járgányoknál.