Hivatalosan a Fastback nevet viseli a Hyundai i30 sportos ötajtós változata, amelyet tegnap lepleztek le Németországban. A kupészerű ötajtós változat új karakterrel színesíti a modellcsaládot.
Mélyebbre húzott orrával, kupészerű tetővonalával és farkialakításával egészen új karaktert ad a jólfésült i30-as szériának a most bemutatott sportos ötajtós, lejtős hátú változat. Az i30 Fastback változattal az a Hyundai célja, hogy a dinamikusabb megjelenésű autóra vágyó, fiatalabb vásárlóközönséget is meg tudja szólítani. Az Audi A3 szedán és a Mazda 3 Fastback osztályában küzdő dél-koreai kihívó külső megjelenését tekintve határozottan állja a sarat vetélytársaival szemben, és a kompakt változatnál 115 milliméterrel hosszabb karosszériájával logikus választásnak tűnhet akár a kiscsaládosok szemében is.
A sportos érzetet erősíti az is, hogy a Fastback 30 milliméterrel alacsonyabb, mint az alapmodell, és felfüggesztésének rugói 15 százalékkal erősebbek – így nem csak dinamikusabbnak tűnik, hanem jobb tapadást is ígér mint a kompakt ötajtós. A motorpaletta alapja az egyliteres turbós háromhengeres benzines, amely 120 lóerős, míg a négyhengeres 1,4 literes 140 lóerőt ad le. Ez utóbbihoz nem csak a hatsebességes kézi váltó, hanem hétsebességes duplakuplungos automata is. A dízelválaszték az 1,6 literes turbós erőforrás 110 illetve 136 lóerős teljesítményszintű verziójából áll – mindkettőhöz választható a manuális illetve az automataváltó is.
Az utastérben nem változtatott semmit a Hyundai, de ez nem feltétlenül baj, hiszen az i30-as amúgy is meglehetősen igényes és ergonomikus belső dizájnt kapott, amit az infotainment-rendszer nyolchüvelykes kijelzője dob fel. Számos biztonsági extra is elérhető az autóhoz a keresztforgalom-érzékelőtől a fejlett tempomatig.