Lóerőből sosem elég?

A BYD prémium almárkája, a YangWang új mércét állíthat fel az elektromos hiperautók világában: az U9 Track Edition közel 3000 lóerős teljesítménye szinte felfoghatatlan számokat produkál.

Míg két évtizeddel ezelőtt a Bugatti Veyron forradalmasította a szupersportautó-piacot négyszámjegyű teljesítményével, addig ma már az elektromos hiperautók ligájában a 2000 lóerő feletti érték számít az élmezőnynek. Példaként a Rimac Nevera 2107, vagy a Lotus Evija 1972 lóereje is meghökkentő – ám a BYD még ennél is tovább emeli a tétet, hiszen legújabb modellje majdnem másfélszer ennyit kínál.

A kínai Ipari és Informatikai Minisztérium (MIIT) adatbázisában kiszivárgott információk szerint a YangWang U9 Track Edition négy, egyenként 744 lóerős (555 kW) elektromotorral dolgozik, így az összteljesítmény 2976 lóerő, vagyis 2200 kW. Ez extrém adat bármilyen autótól – hát még egy olyantól, ami közúti forgalomban is használható. A gyártó egyelőre nem árulta el, hogy a motorok folyamatosan maximális teljesítményen üzemelnek-e, vagy vezethetőségi okokból korlátozzák a teljesítményt.

Külsőre a Track Edition nagyrészt megegyezik a „sima” U9-es változattal, ám néhány finomhangolt részlet elárulja pályafókuszú karakterét. Új első splitter növeli az első tengelyre ható leszorítóerőt, a tető könnyű szénszálból készült, a 20 colos felnik pedig elöl és hátul is 325 milliméter széles gumikat kaptak. Hátul a hatalmas diffúzor és a jellegzetes, „hattyúnyak” kialakítású szárny maradt, ami továbbra is drámai látványt nyújt.

A hivatalos adatok szerint a végsebesség 350 km/óra, de a valós képességek ennél is nagyobb tempót sejtetnek. Nem véletlen: a „mindössze” 1287 lóerős alapváltozatot már 392 km/órával is mérték, így jó eséllyel a Track Edition képes túlszárnyalni ezt a rekordot.