Az olasz autógyártás két legendás neve, a Maserati és az Alfa Romeo ismét összefogott, hogy valami igazán különlegeset alkossanak. A legfrissebb hírek szerint egy limitált szériás, kizárólag belső égésű motorral szerelt szuperautó készül, amelyben a kézi váltó is visszatérhet – ez manapság igazi ritkaságnak számít a felsőkategóriás sportkocsik világában.
Mindkét márkának jól jönne egy új modell, amely nemcsak a rajongók figyelmét kelti fel, de a luxussportautók piacán is újra reflektorfénybe helyezi őket. A vezetőség láthatóan felismerte ezt az igényt, így most egy közös projekt keretében próbálnak meg olyan autót alkotni, amely egyszerre idézi meg a múlt dicsőségét és mutatja be a modern technológia erejét.
Az értesülések a brit Autocar magazintól származnak, amely szerint a modell a Maserati GranTurismo alapjaira épülhet, ám a formavilág és a technikai tartalom sokkal radikálisabb lesz. Az autó olyan legendás elődök nyomába léphet, mint az Alfa Romeo 33 Stradale vagy a Maserati MC20, és akár a két márka valaha készült legexkluzívabb közös alkotásává válhat.
A szuperautó lelke a Maserati saját fejlesztésű Nettuno V6-os motorja lehet – egy 3,0 literes, duplaturbós erőforrás, amely már bizonyított az MC20-ban. A hírek szerint azonban a mérnökök most még több teljesítményt préselhetnek ki belőle, így akár 600 lóerő fölé is emelkedhet a csúcsteljesítmény.
A Nettuno motor különlegessége, hogy az F1-es technikából átvett előkamrás gyújtást használ, amely páratlan hatékonyságot és rendkívül gyors gázreakciót biztosít. A limitált szériás modell kedvéért pedig tovább finomítják a hangolást, hogy a motor még intenzívebb élményt nyújtson.
Davide Danesin, a Maserati műszaki vezetője úgy nyilatkozott, hogy a kézi váltó „valós lehetőség” a projektben. A cél ugyanis egy olyan autó megalkotása, amely „a vezetés tisztán mechanikus örömét” kínálja. A mai szupersportautók piacán, ahol a duplakuplungos automaták uralják a terepet, egy kézi váltó valódi kuriózumnak számít. Éppen ezért ez a modell a vezetési élmény, nem pedig a tizedmásodpercekkel mérhető gyorsaság ünnepe lesz.
Az első verzió várhatóan 2026-ban mutatkozik be, amellyel a Maserati a Tipo 26 – első versenyautójuk – századik évfordulóját ünnepli. Ezt követheti az Alfa Romeo saját variánsa, amely a 6C 1500 centenáriumának állít majd emléket.
Mindkét autó időutazásként tiszteleg az olasz sportautó-építés aranykora előtt, amikor a kézi váltó, a nyers motorhang és a letisztult dizájn voltak a vezetés esszenciái.
A darabszámról és az árról egyelőre nincs hivatalos információ, de iparági források szerint az új modell jóval meghaladhatja az MC20 Pura 200 000 eurós árszintjét. Ez azt jelenti, hogy a projekt inkább a gyűjtők és a megszállott rajongók számára lesz elérhető, nem pedig szélesebb közönségnek szánt sportautó.