Már nem csak elektromos áruszállítókban gondolkodik a Mercedes

Nemrég még azt kommunikálta a Mercedes, hogy pár éven belül kizárólag a VAN.EA platformra épülő elektromos hajtással látják el a haszongépjárműveiket, most viszont már arról beszélnek, hogy a belső égésű motorokat támogató VAN.CA alap is a jövőjük részét képezi.

A nagy elektromos átállási hullámra igencsak élénken reagált a Mercedes az elmúlt években. A személyautó-palettán egyre nagyobb hangsúlyt kaptak az EQ modellek és bejelentették a németek azt is, hogy a jövő haszongépjárművei is villanyosok lesznek. Az utóbbi miatt született meg a villanyosítást támogató VAN.EA platform, mely az eredeti tervek szerint az egyedüli alap lesz az áruszállítók esetében a jövőben.

Most viszont úgy néz ki, a német márka ráeszmélt, hogy az elektromos autók terjedése jóval lassabb, mint amire eddig számítottak az elemzők és nem érdemes most még mindent feltenni az elektromos átállásra. Éppen ezért, megerősítésre került, hogy az elektromos VAN.EA platform mellett egy a belső égésű motorokat támogató platform fejlesztése is elkezdődött, amire VAN.CA néven hivatkoznak a gyáriak.

A Mercedes nem részletezte a pontos műszaki adatokat, de azt azért elmondta, hogy a két platform alkatrészeinek mintegy 70 százaléka megegyezik. Ráadásul ugyanazon a gyártósoron készíthetők, ami csökkenti az elektromos stratégia elhagyásából fakadó pénzügyi veszteséget.

Persze, erre szükség is van, hiszen az új platform bevezetése nem várt kiadásként jelentkezik a gyártó költségvetésében, ami az európai autógyártók jelenlegi helyzetében nem túl szerencsés fordulat.

A belső égésű és elektromos modellek egyidejű kínálatával a Mercedes-Benz Vans szerint biztosítják a versenyképes piaci pozíciót a jövőben. Kiemelték továbbá, hogy a két platform lehetőséget ad egy maximálisan rugalmas termékportfólió kialakítására is.