Még nem lesz elektromos a Chevrolet Corvette

A General Motors sportautó-fejlesztéséért felelős vezetője, Tony Roma megerősítette, hogy a Corvette következő generációja továbbra is a híres V8-as motorra épít. Az elektromos átállás szerinte csak akkor válhat reális lehetőséggé, ha az új technológia képes lesz túlszárnyalni a jelenlegi hajtáslánc nyújtotta élményt. Addig marad a klasszikus benzines karakter és hangulat, amely évtizedek óta a Corvette egyik védjegye.

A brit Autocar magazinnak adott interjúban Roma elárulta, hogy a jelenlegi C8-as Corvette életciklusának felénél jár, és bár folyamatosan érkeznek a modellfrissítések és különleges kiadások, a mérnökök már a 2029 körül bemutatkozó C9-es generáció koncepcióján dolgoznak. A rajongók legnagyobb félelme, hogy az új Chevrolet Corvette teljesen elektromos vagy plug-in hibrid hajtást kap. Roma azonban megnyugtatta a közönséget: a teljes villanyosítás még messze van.

A szakember hangsúlyozta, hogy a Corvette csak akkor válthat elektromos hajtásra, ha az összhangban áll a márka értékeivel és örökségével, nem pedig külső politikai nyomás, például az Európai Unió 2035-ös belső égésű motorokat érintő korlátozásai miatt. „Az elektromos járműveknek megvan a helyük a jövőben, és sok előnyük van, de egy Corvette-nek nem elég a számokkal villogni – az élményt is meg kell adnia” – fogalmazott Roma.

A sportautók igazi értékét szerinte nem a katalógusadatok vagy a 0–100 km/órás sprint határozza meg. „A Corvette esszenciája a vezetési élmény és az a különleges érzelem, amelyet csak egy valódi sportkocsi adhat. Az elektromos autók gyakran elképesztően gyorsak, de többnyire a szoftver és az elektronika irányít helyettünk” – tette hozzá.

Roma nem zárja ki, hogy valamikor elkészül egy elektromos Corvette, de ennek szerinte csak akkor van értelme, ha a technológia képes felülmúlni a mostani V8-as motorok karakterét. „Nem sietünk. A Corvette-nek még van jövője a klasszikus motorokkal” – mondta. A plug-in hibrideket viszont nem tartja jó iránynak, mivel szerinte ezek túl nehezek, bonyolultak és költségesek. Sokkal életképesebb megoldásnak látja a hagyományos hibrid rendszereket, ahogy azt a 2023-ban bemutatott Corvette E-Ray is bizonyítja, amely a legendás V8-ast villanyos rásegítéssel kombinálja.