hirdetés

Megérkezett a Hyundai elektromos óriása, az Ioniq 9

Három üléssorral és akár 620 kilométeres hatótávval mutatkozott be a legnagyobb Ioniq, mely a SEVEN koncepció sorozatgyártásra csiszolt változata. Felszereltségtől függően akár egy luxusautó kényelmével is találkozhatnak az utasok.

A Hyundai két éve mutatta be a SEVEN koncepciót, melynek köszönhetően biztosak lehettünk, hogy az Ioniq palettája nemsokára felfelé bővül egy méretes elektromos járgánnyal. Most ez meg is történt, azaz megérkezett a Kia EV9-re adott válasz, az Ioniq 9.

Dizájn tekintetében jellegzetes Ioniq részletekkel találkozhatunk a kocsi orrán a pixeles tagolású fényszóróknak köszönhetően. Oldalról nézve a méretes, de mégis lapos kialakítású kerékjárati kiemelések határozzák meg az összképet. Miért így oldották meg ezt a gyáriak a szokványos domborítások helyett? Természetesen a kedvező légellenállási tényező kialakítása volt a cél, ami miatt még a tetőről is eltüntették az antennát és a szélvédőbe integrálva találtak új helyet neki.

Belső tekintetében minden a megrendelőn múlik. Létezik hat- és hétszemélyes kialakítás, az előbbi forgatható, külön kar- és lábtámaszokkal rendelkező foteleket foglal magába. Természetesen mindehhez párosul még a 3130 mm-es tengelytáv által biztosított óriási beltér, illetve a kiemelkedő minőségű anyaghasználat, így lényegében egy hosszabb utazást is maximális kényelemben enged eltölteni az újdonság.

A műszerfalat a Santa Fe esetében már megismert kormány és a méretes, két hajlított 12 colos kijelzőből álló képernyő-együttes mellett a klasszikus modelleket felelevenítő mély benyúlás teszi esztétikussá. Hangszórók tekintetében is jól állunk, hiszen alapáron egy nyolc darabos rendszert kapnak a megrendelők, de feláras extraként a Bose 14 részes prémium kialakítását is lehet kérni.

Az Ioniq 9 minden verziója egy hatalmas, 110,3 kWh kapacitású akkumulátorral van felszerelve, és három különböző konfigurációban lesz elérhető. Az alap Long Range modellek egy hátsó tengelyen elhelyezett villanymotorral rendelkeznek, amely 214 lóerőt és 350 Nm nyomatékot biztosít a vezető számára. A gyáriak szerint ez a modell akár 620 km-es hatótávolságra is képes a WLTP tesztciklus szerint, ha 19 colos kerekekkel van felszerelve.

A nagyobb teljesítményre vágyók választhatják a Long Range AWD verziót. Ebben egy 94 lóerős motor található pluszban az első tengelyen, plusz 255 Nm nyomatékkal. A legmagasabb teljesítményű változat az Ioniq 9 Performance, amely két 214 lóerős motort tartalmaz elöl és hátul. Ez a kivitel 5,2 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres óránkénti sebességet, míg a Long Range AWD 6,7 másodperc, a Long Range RWD modell 9,4 másodperc alatt teljesíti ugyanezt. Minden változat végsebessége 200 km/órás tempóban van meghatározva.

Az árazás egyelőre nem ismert, a forgalmazás is csak 2025 első felében indul majd el első körben Koreában és az Egyesült Államokban, majd kicsit később Európában is.