Európában is bemutatkozott a Mazda elektromos szedánja, mely eddig csak a kínai vásárlók számára volt elérhető. A Mazda 6e a Tesla Model 3 komoly ellenfele lehet az itteni piacon.
A Mazda 6e a tavaly bemutatott kínai fejlesztésű EZ-6 európai változata, amely stílusos megjelenésével és praktikus liftback kialakításával hívja fel magára a figyelmet. A Mazda Kodo dizájnnyelvére épülő autó hűtőrácsába integrált LED-fények nemcsak díszítenek, hanem töltés közben az akkumulátor állapotát is jelzik.
A keret nélküli ajtóüvegek, az alacsony tetővonal és az aktív hátsó légterelő sportos külsőt kölcsönöznek az autónak, amit a hátsókerék-meghajtású platform még vonzóbbá tehet a vezetési élményt kedvelők számára.
A Mazda 6e kétféle akkumulátorcsomaggal lesz elérhető: a 68,8 kWh teljesítményű alternatíva 483 kilométeres hatótávot kínál, míg a 80 kWh-s változat esetében már 555 kilométeres egy töltéssel megtehető útról beszélhetünk. Az elektromos motor teljesítménye 244 és 258 lóerő között alakul.
A 6e teljesítménye tehát elmarad a Tesla Model 3-é mögött, a Mazda inkább az eleganciára és a praktikumra helyezi a hangsúlyt.
A belső tér barátságosabb és kevésbé minimalista, mint a Tesla esetében. A vezetőt egy 10,2 hüvelykes digitális műszeregység és head-up display fogadja, míg az autó legtöbb funkciója egy 14,6 hüvelykes érintőképernyőn keresztül érhető el. A tágas és modern kialakítású kabin kényelmes alternatívát kínál azoknak, akik nem szeretnék feladni a luxust a technológia kedvéért.
A Mazda 6e Európa legtöbb országában már idén elérhető lesz, de az Egyesült Királyságban csak 2026-ban kezdődik meg a forgalmazása.