A Nissan a japán forgalmazás megkezdése után nem sokkal Európában is bemutatta az Ariya NISMO-t, amely egyesíti az elektromos mobilitás előnyeit a sportos teljesítménnyel és a dinamikus vezetési élménnyel. Az Ariya e-4ORCE modell alapjaira épülő NISMO-verzió erősebb hajtásláncot, kifinomultabb futóművet és fejlettebb aerodinamikát kapott, miközben megőrzi az alap Ariya komfortját és praktikumát.
Az Ariya NISMO japánban már tavaly bemutatkozott, most viszont hivatalosan is bejelentette a Nissan, hogy megkezdődik az európai értékesítés is. A sportos elektromos hozzánk is 87 kWh-s akkumulátorral és NISMO-specifikus hangolású összkerékhajtással érkezik, amely 429 lóerős (320 kW) teljesítményt és 600 Nm nyomatékot biztosít. A megnövelt erőnek köszönhetően az autó 5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, míg a 80-120 km/órás sprintet mindössze 2,4 másodperc alatt teljesíti.
Az e-4ORCE összkerékhajtási rendszer fejlesztéseinek köszönhetően az Ariya NISMO nemcsak egyenesben, hanem kanyarokban is otthon érzi magát. A rendszer másodpercenként 10 000-szer szabályozza a kerekekre jutó teljesítményt, maximalizálva a tapadást. A hátsókerék-orientált beállítás (normál körülmények között minimálisan több nyomaték jut a hátsó tengelyre) 12%-kal javítja a kanyarstabilitást a hagyományos Ariya e-4ORCE modellhez képest.
A módosított stabilizátorok, a megnövelt rugómerevség és az új lengéscsillapító-beállítások biztosítják az optimális egyensúlyt és precíz irányíthatóságot nagy sebességnél is. Az áthangolt kormányrásegítés közvetlenebb és pontosabb visszajelzést ad, míg az „i-Booster” rendszer növeli a fékteljesítményt, így az Ariya NISMO érezhetően sportosabban viselkedik „mezei” társainál.
Természetesen a gyártó a külsőt is a NISMO által megszokott dizájnhoz igazította. Az új légterelők és diffúzorok nemcsak agresszívebbé teszik az autó formavilágát, hanem a légellenállás csökkentésében is kulcsszerepet játszanak. Az örvénygenerátorok, az alsó légterelők, a dupla diffúzor és a „kacsafarok” hátsó légterelő 40%-kal csökkentik a felhajtóerőt, javítva az autó stabilitását nagy sebességnél.
Ehhez társul hozzá, hogy a 20 colos ENKEI felnik és a speciális Michelin Pilot Sport EV abroncsok nagyobb tapadást biztosítanak, miközben csökkentik a rugózatlan tömeget, így javítva a vezetési élményt és a fékek hűtését. A keréktárcsák egyedi „MAT Process” eljárással készülnek, ami a kovácsolt kerekekhez hasonló szilárdság-tömeg arányt biztosít.
Az Ariya NISMO belső tere a sportosságot és a prémium érzetet ötvözi. Az alcantara borítású sportülések piros NISMO-logóval és kontrasztvarrással készülnek, kiváló oldaltartást nyújtva még éles kanyarokban is, míg az új, fekete fa textúrájú díszítőelemek elegáns, modern megjelenést kölcsönöznek az utastérnek. A vezetési élményt tovább fokozza a digitális műszercsoport sportos grafikája és a NISMO-logóval ellátott kormánykerék. Az új ‘NISMO’ vezetési mód gyorsabb reakciókat biztosít a kormányzásra és a gázadásra, még élvezetesebbé téve a vezetést.
Az Ariya NISMO már idén januártól elérhető Európában, kivéve Ciprust, Máltát és Észak-Írországot. Az új modell többféle színkombinációban választható, például fegyverszürke, gyöngyház fekete vagy kéttónusú árnyalatokban. Magyarországon jelenleg 23,4 millió forintos bevezető áron kínálja a Nissan a sportos elektromos crossovert.