hirdetés

Megérkeztek a menetdinamikára vonatkozó adatok is a Dacia elektromos autójával kapcsolatban

Bár hivatalosan már tavaly év végén bemutatkozott a Dacia elektromos autója, a Spring néhány specifikációja egészen idáig titok volt. Most már tudhatjuk, milyen dinamizmusra számítsunk. Lényegében semmilyenre, nem erről szól az egész koncepció.

Már tavaly év vége óta tudjuk, hogy a Dacia is belevág az elektromos autózásba. A villanyos Spring modellt ugyanis már októberben leleplezték a gyáriak, sőt előrendeléseket is vettek fel rá nagyon limitált példányszámban, ám néhány menettulajdonságot és dinamizmust érintő adatot egészen idáig nem közöltek. Most viszont, hogy közeledik a piacra vezetés dátuma, már nem titkolóznak tovább, azaz itt a durva valóság a maga tényállásával!

A Spring egyértelműen nem arról fog szólni, amit a legtöbb gyártó az elektromos autójával kommunikál, azaz nem gyorsul le belsőégésű motorral szerelt sportkocsikat és nem is lesz a pálya visszafoghatatlan ördöge. Sőt! Az elektromos Dacia városnézésre született, ugyanis a vele diktált irammal mindent lesz időnk megnézni magunknak.

Az elektromos motor 45 lóerőt képes leadni (ECO üzemmódban csak 31-et) 125 Nm nyomaték mellett, amivel 19,1 másodpercre van szüksége a kis francia-románnak, hogy elérje a 100 kilométeres óránkénti sebességet. Nagyobb sebességnél sem lesz rózsásabb a helyzet, ugyanis a most közölt gyári adatok szerint 80-ról 120 km/órára gyorsításhoz 26,2 másodpercre lesz szüksége az autónak, azaz egy országúti előzés gondolata ezzel a világ legnagyobb önámításának vehető. Ha viszont türelmesen megvártuk, hogy 120-ra gyorsítson a Spring, akkor van még 5 km/órányi mozgásterünk és vége a mókának, azaz el is értük a végsebességet.

A motort egy 27,4 kWh-s akkumulátor csomag látja el energiával. Ez szintén nem egy gigászi összeállítás, ám mivel a motor sem igényel Paksot leszívó energiát, ezért így akár 305 kilométert is meg lehet majd tenni egy töltéssel a Dacia hivatalos álláspontja szerint. Új információ még, hogy 2022-ben várható egy teherszállító változat is hátsó ülések nélkül és természetesen beépített válaszfallal, illetve 325 kilogrammos terhelhetőséggel.

Az árazás egyelőre kérdéses, ám azt tudni lehet, hogy tavaly ősszel 6,5 millió kedvezményes bevezető árral számolhatott az a pár előrendelő, aki bele fért abba a 100 fős keretbe, akik leadhatták idő előtt a rendelésüket. Ha továbbra is tartják magukat ehhez az árazáshoz a döntéshozók, akkor az állami elektromos autó támogatással ez az összeg könnyen lenyomható 4 millió forint környékére, ami már a legolcsóbb elektromos alternatívát jelenti a piacon. Meg a leglassabbat…