Alig pár héttel a Kínában elszabadult Tesla esete után máris itt egy újabb jelentés egy önálló életre kelt autóról. Most szerencsére nem történt haláleset, de a Haval H6 esete több esetben is kérdéseket vet fel.
Gondolom mindenki emlékszik még a pár héttel ezelőtt Kínában önálló (vagy nem) száguldozásba kezdő Teslára, mely baki emberi életet is követelt. Máris itt van egy újabb jelentés, melyben szintén megállíthatatlanná vált egy autó az ázsiai országban.
Jelen esetben nem egy önvezető Tesláról van szó, hanem egy helyi piacra szánt Haval H6 crossoverről, mely egyszer csak elkezdett sebességet növelni és többet nem reagált a fékpedál lenyomására sem.
A hivatalos álláspont szerint egészen pontosan arról van szó, hogy Mr. Luo egy kínai tartományon belül szeretett volna utazni, ám az autó sebességtartó automatikája egyszer csak több mint 100 kilométeres óránkénti sebességre állította magát, majd ott a rendszer „megfagyott” és nem reagált többet semmire, még fékezésre sem.
A sofőr először kétségbe esett, ám aztán gyorsan összekapta magát és felhívta a rendőrséget, hátha tőlük segítséget kap. Ez meg is történt, a hatóságok ugyanis elkezdték előtte letakarítani a forgalmat, majd felterelték az autópályára, ahol már biztonságosabb körülmények között dolgozhattak a megoldáson, végig telefonos vonalban maradva a gyártóval is.
Minden erőfeszítés ellenére megoldás nem született, a rendőrök addig kísérték Lou autóját, míg abból nemes egyszerűséggel 500 kilométer megtétele után (szerencsétlen csak pár kilométert szeretett volna eredetileg megtenni) kifogyott az üzemanyag. Az esetet azóta elkezdte vizsgálni a rendőrség és a gyártó is, egyelőre mindenki széttárt karokkal áll a kérdés előtt, hogy vajon miként lehetséges, hogy így meg tudjon fagyni egy elektromos rendszer, amit még a fékezés sem bírál felül a próbálkozások ellenére sem.