A BMW M hivatalosan is megerősítette, hogy dolgozik egy új csúcsmodell fejlesztésén, amely akár az 1970-es évek végének legendás M1-esét is újraértelmezheti. A hivatalos részletek egyelőre még nem ismertek, de ez már önmagában is elég volt ahhoz, hogy elindítsa a kreatív fantáziákat a dizájnerek körében.
A BMW jövőjét manapság felvázoló egyik leglátványosabb koncepció a független formatervező, Sebastiano Ciarcia munkája: BMW Ethos névre keresztelt látomása merész, futurisztikus vonalvezetést és alternatív hajtásláncot ötvöz egy digitálisan megálmodott szupersportautóban.
Az Ethos több forrásból merít. Alapvetően a BMW Nazca C2 prototípus szellemiségét idézi meg, amely az 1990-es évek elején született az Italdesign stúdióban. Emellett felismerhetők rajta az i8 kupé és a 2019-es Vision M Next tanulmány elemei is. A dizájn erőteljes, lapos, széles kiállással és üvegkupolás utastérrel operál. A részben burkolatlan hátsó kerékjáratok klasszikus olasz sportautókat idéznek, míg az orr-részen újragondolt, karosszériába simuló “vese” hűtőrács és a balra tolt kis méretű BMW-logó található. Ez utóbbi a tervező szerint az 1950-es évek ikonikus típusai, mint a 503 és 507 előtt tiszteleg.
A keskeny LED-fényszórókat a szellőzőnyílásokba integrálták, formájuk kissé a Peugeot 9X8 Le Mans versenyautóra emlékeztet. A sárvédők kiemelkednek a karosszériából, a formajáték pedig Ciarcia szerint a „lágy és kemény felületek kontrasztjára” épül. A hátulját vékony LED-csíkkal megoldott hátsó világítás, aktív légterelő és egy markáns diffúzor zárja le.
Bár a digitális modell semmilyen belső égésű motorra utaló részletet nem tartalmaz, az Ethos nem tisztán elektromos koncepcióként született. Ehelyett a tervező egy hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) hajtásláncot képzelt el hozzá, amely akár a mai hipersportautók teljesítményét is képes lenne hozni, miközben zéró károsanyag-kibocsátást kínál.
A tanulmány egy pezsgőszínű fényezéssel és a Concorso d’Eleganza Villa d’Este elegáns környezetébe helyezve kel életre. Nem véletlenül, hiszen BMW az elmúlt években többször is itt mutatott be olyan különleges tanulmányautókat, mint például a Skytop (2024) vagy a Touring Coupé (2023). A tervező szerint az Ethos olyan modellekkel mérhető össze, mint az Alfa Romeo 33 Stradale, az Aston Martin Valhalla vagy a Ferrari F80. Az egyik legközelebbi versenytársa talán a Mercedes-AMG Vision One-Eleven lehetne, amely egy lehetséges elektromos AMG hipersportautó előképe volt 2023-ban.
Sebastiano Ciarcia olasz származású formatervező, jelenleg a svédországi Göteborgban él. Az IAAD dizájniskolában végzett, és dolgozott már több neves gyártónál is, többek között az Alfa Romeo, a Fiat, a Rimac és a Volvo kötelékében. A CarScoops olvasói korábban egy Lancia Delta-újragondolás révén is találkozhattak már a nevével.