Az 50-es években a Porsche versenyautókhoz szinte hozzá tartoztak a VW T1-es kiszolgáló járművek is, melyek mindenhová elkísérték a gyári csapatokat. Most az ID.Buzz elektromos kisbusz húzta magára a jellegzetes „Renndienst” megjelenést, mintegy tisztelegve a múlt igáslovai előtt.
Az autóversenyzés hőskorában a versenyautók mellett komoly szerepet kaptak a kiszolgáló gépjárművek is, ezért a csapatok igyekeztek minél jellegzetesebb dizájnnal ellátni azokat. A Porsche például az 50-es évek közepétől a 70-es évek végéig előszeretettel alkalmazott erre a feladatra Volkswagen T1-eseket, melyeket bordó fényezéssel és „Renndienst” felirattal láttak el.
A Porsche Renndienst T1 első megjelenése az 1954-es Mille Miglia futamra tehető. A Volkswagen kisbuszai természetesen nem teljesen gyári kialakítással szolgálták a csapatokat, hanem a Porsche úgy alakította át a belső teret, hogy az személyzet és a szerszámok is prakitkusan elférjenek benne. Bizony, ezeket a kisbuszokat nem csak mozgó műhelyként használták akkoriban, hanem sokszor a szerelők és a csapat más tagjai bennü aludtak a több napos versenyek alatt. Az eredeti Porsche versenyautókat kiszolgáló T1-esekből mára csak kevés maradt fent, így igencsak komoly értéket képviselnek.
Közben pedig elértünk oda, hogy a Porsche a fennállása 75. évfordulóját ünnepli, a Volkswagen kínálatában pedig megjelent egy retro-modern kisbusz, az ID.Buzz. Adta magát tehát, hogy ismét megszülessen a Porsche Renndienst, melyből összesen nyolc darabot készítettek el a gyáriak.
A modern átiratok mindegyike az ID.Buzz személyszállító változatán alapul, tehát nem kimondottan szervizjárgányokként kell rájuk tekinteni, nem is arra fogja őket használni a Porsche. VIP buszok lesznek belőlük a versenyhelyszíneken, tehát a kiemelt vendégeket és a pilótákat fogják furikázni velük.