A Hyundai is beállt azok sorába, akik hivatalosan is letettek a belső égésű motorok jövőjéről. Most már fejlesztési szinten csak az alternatív megoldásokra koncentrál a koreai gyártó.
A karbonsemlegességre törekedve egymás után jelentik be a nagyobb gyártók, hogy nem fektetnek már pénzt és energiát újabb belső égésű fejlesztésekre. Eddig például a Daimler, a Ford, a GM, a Jaguar és a PSA (még a Stellantis előtt) jelezte ezen szándékát, most pedig a Reuters értesülései szerint a Hyundai is lelőtte a benzines és dízel fejlesztéseket.
A hírportál két igencsak gyárközeli forrásra hivatkozik, de a fejleményekkel egybevág az is, hogy a Hyundai már korábban kijelentette, hogy legkésőbb 2040-ig leveszi a palettáról a klasszikus hajtásokat és alternatív megoldásokkal tölti fel a keletkező űrt. Ez azt jelenti, hogy egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az elektromos és üzemanyagcellás fejlesztések, többek között már idén 21-ről 14-re csökkentette a gyártó Kínában az elérhető benzines modellek számát.
Az informátorok szerint innentől évente új elektromos modellel rukkol elő a Hyundai csoport, amely magába foglalja a Genesis és a Kia márkát is. A villanyosok terjedésével pedig folyamatosan háttérbe szorulnak majd a többi piacon is a belső égésű motorok, első lépésben a kínálat lefelezéséről beszélnek globálisan a gyáriak.