A Ferrari tisztában van vele, hogy ahhoz, hogy egy lépéssel a versenytársai előtt járjon, az ultra-gazdagok igényeit kell kiszolgálnia, oly módon, ahogy csak kevesen tudják. Előfordul azonban, egyes szuperautó-vásárlóknak több pénzük van, mint józan eszük, másoknak pedig egyszerűen rossz az ízlésük. Most azonban egy új jelentés szerint a Ferrari szigoríthat a testreszabási lehetőségeken, ha azok nem illeszkednek a márka elképzeléseihez.
A The Telegraph értesülései szerint „a luxusautó-gyártó terveket készít arra, hogy megakadályozza a vásárlókat a harsány színösszeállítások kiválasztásában, mivel a vezetőség attól tart, hogy ezek károsíthatják a márkát.” A lap Benedetto Vigna vezérigazgatót idézi, aki utalt arra, hogy a Ferrari lépéseket tehet bizonyos „kirívó” konfigurációk megakadályozása érdekében.
Vigna szavai sokat elárulnak arról, hogy milyen egyedi igényekkel fordulnak hozzájuk a vásárlók. „Belső körökben már gondolkodunk azon, hogy előre meghatározzuk a kombinációkat. Figyelnünk kell, mert meg kell védenünk a márka értékeit és identitását. Biztosan nem fogunk furcsa autókat készíteni” – hangzott el az interjúban.
Egyszerűen fogalmazva, a Ferrari fenntartja magának a jogot, hogy nemet mondjon egy furcsa igénnyel előálló vásárlónak. Vigna nem állította, hogy a márka feketelistára tenné az ilyen ügyfeleket, ahogyan egyes álhírek sugallják, hanem inkább arra utalt, hogy bizonyos opciókat korlátozhatnak, ahogy ezt egyébként eddig is megtették néhány esetben. „Vannak olyan színkombinációk, amelyeket egy potenciális második tulajdonos nem szeretne vagy nem kedvelne” – tette még hozzá a Ferrari-vezér.
Ez nem jelenti azt, hogy a Ferrari korábban ne tett volna már tiltólistára vásárlókat, különböző okokból. A márka például pár éve jogi lépéseket tett DJ Joel Zimmerman (művésznevén Deadmau5) ellen, aki Nyan Cat matricával borította be Ferrariját. Felszólították, hogy távolítsa el a dizájnt, illetve az olasz gyártó kijelentette, hogy nem látják innentől kezdve szívesen a márka termékeit birtoklók táborában.