Az elektromos autók fejlődését ma már nem kizárólag a technológiai áttörések, hanem a különböző országok sajátos piaci és társadalmi igényei is meghatározzák. Brazília jó példa erre, ahol a magas bűnözési ráta és a gyakori autórablások miatt az utóbbi években robbanásszerűen nőtt a civil páncélozott járművek iránti kereslet. Az országban ma található a világ legnagyobb golyóálló autóflottája, és a gyártók közül olyan nagy márkák is kínálnak gyárilag páncélozott modelleket, mint a Toyota – például a Corolla és a Hilux esetében. Most pedig a kínai prémium elektromos márka, a Zeekr is megjelent egy különleges, páncélozott 001-es modellváltozattal.

Tovább

Az ausztrál Autotique tuningműhely két vadonatúj karosszériakészlettel rukkolt elő az első generációs Honda NSX-hez, amelyeket kifejezetten arra terveztek, hogy a legendás sportautónak modernebb, már-már szupersportkocsi-jellegű megjelenést adjanak. A Widebody és az OEM Plus névre keresztelt szettek először a Sydney-ben megrendezett Session AU kiállításon mutatkoztak be. A forgalmazás előrendelés formájában hamarosan elindul, de a végleges árakról egyelőre nincs hivatalos információ.

Tovább

A Honda hivatalos versenycsapata, a JAS Motorsport, valamint az ikonikus olasz formatervező stúdió, a Pininfarina közösen készít egy különleges, modern sportautót, amely tisztelgésként idézi meg egy korábbi legendás modell szellemét. Az új gép 2026-ban debütál, és csupán korlátozott példányszámban készül majd Olaszországban, a JAS milánói létesítményében.

Tovább

A General Motors sportautó-fejlesztéséért felelős vezetője, Tony Roma megerősítette, hogy a Corvette következő generációja továbbra is a híres V8-as motorra épít. Az elektromos átállás szerinte csak akkor válhat reális lehetőséggé, ha az új technológia képes lesz túlszárnyalni a jelenlegi hajtáslánc nyújtotta élményt. Addig marad a klasszikus benzines karakter és hangulat, amely évtizedek óta a Corvette egyik védjegye.

Tovább

Egy 64 éves ausztrál férfi merőben szokatlan módon döntött úgy, hogy kipróbálja félkész projektjét: egy E36-os BMW 3-as sorozatú autót, amelyből nemcsak a motorháztető hiányzott, de az üléseket sem szerelték még be. A férfit végül úgy kapták rajta, hogy egy fehér műanyag kerti széken ült, amelyet párnákkal próbált kényelmesebbé tenni.

Tovább

Vannak különleges autók, és vannak azok, amelyek egyszerűen minden határon túltesznek – a Cyclops II pontosan ez a kategória. Ez a pici, mégis megdöbbentően szerethető jármű eredetileg egy rajzasztalon született meg, méghozzá egy szatirikus ötletből. Stan Mott karikaturista 1957-ben a Road & Track magazin hasábjain vetette papírra a Cyclopsot, mindössze egy autóipart kifigurázó vicc kedvéért. Csakhogy az ötlet túl jó volt ahhoz, hogy csak egy karikatúra maradjon: idővel igazi, acélból és alumíniumból készült járművet építettek belőle, amelyből mára több replikát is készítettek – mindegyiket a maga bolondos bájával.

Tovább

Az Opel egy új szintre emelte kompakt elektromos SUV-ját, és bemutatta a Mokka GSE-t, amely minden eddiginél sportosabb és erősebb modellként érkezik. A 278 lóerős villanymotorral felszerelt autó nemcsak a mindennapi használatra készült, hanem arra is, hogy megmutassa: egy elektromos SUV is lehet olyan jó autó, amely képes felvenni a versenyt a klasszikus hot hatch-ekkel.

Tovább

Az elektromos hajtásláncok fejlesztése látványos ütemben halad, de a brit Yasa Motors legújabb fejlesztése talán minden korábbi rekordot megdönt. A Mercedes-Benz tulajdonában álló vállalat olyan villanymotort alkotott, amely mindössze 13 kilogrammot nyom, mégis elképesztő, 738 lóerős teljesítményre képes. Ez az arány szinte hihetetlen, hiszen ekkora erő általában csak a legdurvább szupersportautók kiváltsága.

Tovább

A Tesla Cybertruck mindig is megosztotta az autós világot, de a Mansory sem arról híres, hogy félmunkát végezne. Miután néhány hónapja bemutatták a merész Elongation átalakítást, most egy még feltűnőbb, egyszeri darabbal rukkoltak elő: itt az Elongation Evo, a futurisztikus pickup extrém változata, amely teljes egészében szénszálból készült.

Tovább

Nem minden, 1 000 lóerő fölötti teljesítményt kínáló szuperautó mögött áll európai luxusmárka vagy világhírű dizájnstúdió. Az Egyesült Államokban, Michiganben a 2010-es években született egy olyan különlegesség, amely a Corvette ZR1 erejével vetekszik, miközben megőrzi a klasszikus, analóg vezetési élményt. Ez a Falcon F7, egy kézzel épített, középmotoros amerikai szuperautó, amely 1 100 lóerős teljesítményével képes megszorongatni a modern sportkocsik elitjét. Most ráadásul ez a ritkaság használtautóként keres új tulajdonost egy online aukción.

Tovább