A Volvo tavaly év végén mutatta be a legnagyobb elektromos SUV modelljét, de a rendeléseket csak idén kezdte el felvenni az EX90-re a gyártó. Akkora siker lett az autó, hogy egyelőre szüneteltetni kell a forgalmazást, mert az összes 2023 végéig legyártandó példánynak van már gazdája.
Az átlag nézelődő azt gondolhatná, hogy a nagyméretű és kimondottan drága elektromos SUV modelleket kimondottan nehéz értékesíteni, hiszen főként az áruk, na meg az elektromos mivoltuk miatt egy egészen szűk vásárlói réteget céloznak meg velük. A helyzet azonban pontosan ennek az ellenkezője, nagyon úgy néz ki, hogy úgy viszik őket, mint az akciós Kőbányait a telepi kisboltban.
A Volvo tavaly év végén rántotta le a leplet az elektromos modellcsaládja legnagyobb tagjáról, mely az XC90 dimenzióit kínálja csak teljesen elektromos formában. A Geely SPA2 platformjára felhúzott járgány belépő szintje is két elektromos motort kínál 408 lóerős összteljesítménnyel, de kínálnak ebből 517 lovas változatot is, mely 4,7 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet. Mindehhez hozzá jön a 107 kWh-s akkumulátor, melynek köszönhetően a WLTP szabvánnyal megadott hatótáv 580 kilométerre tehető. Persze, egy ilyen autó ma közel sem olcsó mulatság, egészen pontosan 42 millió forintos induló árról beszélhetünk az EX90 esetében.
Ez persze nem rettenti el a vásárlókat, a gyártó ugyanis egy közleményben számolt be arról, hogy már most elkelt minden egyes példány, amit 2023 év végéig le tudnak gyártani, ezért egy ideig leállítják a rendelések felvételét.
„Az ügyfelek reakciója meghaladta a vállalat legmerészebb és legambiciózusabb belső előrejelzéseit is, ezért a Volvo Cars egyelőre lezárta a rendelések felvételét, mert az első tervezett sorozatgyártás elfogyott”- hangzik a gyártó közleményében, ahol azért hozzáteszik, hogy aki nem fért bele az első körbe, az nem feltétlenül csúszott le a lehetőségről, hiszen később megkezdik a 2024-es gyártású darabok értékesítését is.