A pickup után SUV karosszériával is bemutatkozott a GMC Hummer. Az elektromos szuperterepes kisebb és gyengébb lett, de még így is olyan teljesítménnyel bír, amit a kőkemény sportkocsik is megirigyelnének.
A tavalyi év nagy durranása volt, hogy a GMC márka egyik modelljeként és teljesen elektromosan tért vissza a Hummer a köztudatba. Akkor a pickup variánsról rántották le a leplet a gyáriak, most pedig megérkezett a zárt kivitel is, mely csak 2024-ben kerül hivatalosan a szalonokba, de az előrendeléseket már elkezdte felvenni a cég, sőt az Edition 1 bevezető sorozat lényegében már el is fogyott.
Na de van valami változás a karosszérián kívül, vagy lényegében egy az egyben ugyan arról a kocsiról van szó némi átfaragással? Bizony vannak különbségek, még a hajtáslánc tekintetében is. Ott van például mindjárt, hogy a bemutatón a teljesítmény adatokra kihelyezett szemlélődőknek feltűnhetett, hogy ugyan az SUV esetében is egy hárommotoros átirat a legerősebb, ám ebben az esetben „csupán” 842 lóerőről beszélhetünk, míg a platós kínálatában a csúcs az 1014 lóerős változat.
A teljesítmény csökkentésének az oka, hogy az újdonság lényegesen visszafogottabb dimenziókkal rendelkezik, mint a pickup, azaz egész pontosan 50 centivel rövidebb és 22 centivel közelebb vannak egymáshoz a tengelyei. Ezen tényezők miatt kisebb akkumulátor csomag fér bele, azaz jelen esetben 24 helyett 20 modult tartalmaz az ultium akkumulátor szett, ezzel pedig az egy töltéssel megtehető hatótáv is nagyjából 480 kilométerre csökkent a platós 560 kilométeres tudásához képest.
Persze, 172 lóerőnyi különbséget általában megérez az ember, ám ebben a kategóriában ilyetén méretű változtatás miatt sem beszélhetünk lomhaságról. A GMC is csak úgy kommunikálta a felmerülő aggályokat, hogy „mindenki nyugodjon meg, a Hummer SUV még így is garantáltan mosolyt csal majd az arcodra”. Hát igen, van abban valami vérpezsdítő és egyben félelmetes is, amikor egy még így is 5 méteres „kocka” 3,5 másodperc alatt katapultál 100 kilométeres óránkénti sebességre.