A Porsche még be sem mutatta a 992-es kódjelű 911-es GT3-kivitelét, de a Nordschleifén már nyúzzák a kőkemény GT3 RS változatot.
Az új Porsche 911 GT3 RS egy álcázott példányát rajtakapták a Nordschleifén és a pályát övező utakon és pár titka így már kiderült. A GT3 prototípusához képest jól látszanak a motortér és az első sárvédők új szellőzőnyílásai, az agresszívebb első splitter, az új küszöbök és a masszív, kétrészes hátsó légterelő. Megerősítették, hogy a hattyúnyakszerű merevítésekkel ellátott légterelő valóban gyártásba kerülhet.
A prototípuson Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokat láttak, a központianyás kerékagy mögött pedig a karbon-kerámia féktárcsákat és az illeszkedő féknyergeket látni. Megpróbálták elmaszkírozni a GT3 RS-re jellemző oldalsó levegőbelépőket is, több-kevesebb sikerrel.
Az erőt ugyanaz a négyliteres, hathengeres boxermotor szolgáltatja, mint elődjében, ahol 520 lóerőt teljesített. Ez valószínűleg növekszik majd, ugyanakkor a hajtáslánc másik fontos eleme – a nyolcsebességes, duplakuplungos váltó (PDK) – megmarad. Az új GT3 RS 2022-ben mutatkozik majd be.
(fotó: S.Baldauf/SB-Medien, forrás: Motorauthority)