A szabadidő-terepjárókéra hasonlító külsőt kapott a Hyundai kisautója, az i20 Active megjelenésével egyszerre pedig az ezer köbcentis turbós motor is elérhetővé vált.
A szabadidő-terepjárók egyre terjedő divatjának megfelelően a Hyundai kisautója is elkészült a crossoverekre hasonlító külsővel. Az i20 Active a terepjárókéra hasonlító kartervédős első lökhárítót kapott, de a hátsó lökhárítók is újak. A kerékjárati íveket és a küszöböket fényezetlen fekete műanyag elemek védik a karcolódásoktól, a tetőre pedig a kisautókon szokatlan tetősín került, amellyel még magasabbnak tűnik az autó. Az i20 Active nem csak ezért nagyobb az alapmodellnél, hanem azért is, mert a futóművét 20 milliméterrel megemelték, ezért 190 milliméteresre növekedett a hasmagassága.
Az i20 Active megjelenésével egyszerre vezeti be a Hyundai az új fejlesztésű, ezer köbcentis, háromhengeres, turbós benzinmotort, amely a Kiánál már egy ideje rendelhető. Az 1.0 Turbo két kivitelben készül, az egyik 100 lóerős, a másik pedig 120 lóerőre képes, a gyári fogyasztásuk 4,8 és 5,1 liter száz kilométeren. Az i20 Active az 1,4 literes, 90 lóerős dízelmotorral is rendelhető, amellyel 5,3 litert fogyaszt százon. Az alapmodell ötfokozatú, a többi hatfokozatú kézi sebességváltót kap.