hirdetés

Szlovák retró, azaz itt a Patak Rodster

Egy szlovák startup cég nem mindennapi autót mutatott be. A Patak Motors járgánya ugyanis külsőre a 30-as évek hot rod szörnyetegeit idézi fel, de visszafogott teljesítménye inkább stílusos városi minivé teszi. Ez a Rodster, mely már meg is vásárolható a szomszédos országban.

A nagyobb gyártók manapság már nem igazán foglalkoznak a városi minijárgányokkal, hiszen ebben a szegmensben kimondottan alacsony profittal lehet csak számolni, ráadásul sokszor a fejlesztési költségek sem térülnek meg. A startup vállalatok viszont pontosan ebben a kategóriában tudnak igazán érvényesülni, ráadásul minél stílusosabb a termékük, annál nagyobb a siker lehetősége.

A szlovák Patak Motors mert nagyot álmodni és egy olyan kompakt kis városi járművet mutatott be, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni. A 3,3 méter hosszú autó ugyanis megjelenését tekintve a 30-as évekbe repíti vissza az embert. Igazi hot rod jellegű karosszériája és küllős kerekei mellett ott van a minimalista, fával körbevett műszerfala, ám a fényszórók már LED-esek, illetve a hűtőrács is modernebb hatást kelt matt feketében.

Bár teljesen nyitott autóról beszélünk, opcionálisan rendelhető hozzá egy kézzel mozgatható tetőszerkezet, illetve a műszerfalba érintőképernyő is elhelyezhető igény esetén.

A meghajtás kétféle lehet. Akik tényleg a retró vonalat képviselnék, azok egy egyhengeres benzines motort kérhetnek a járgányukba, mely 20 lóerő leadására képes. Ezzel a Rodster 9 másodperc alatt gyorsít 50-re, a végsebessége pedig 125 kilométeres óránkénti tempóban van meghatározva.

Van villanyos változat is, mely szintén 20 lóerőt képes leadni, ám akkumulátor tekintetében választhatunk egy 10 kWh vagy egy 20 kWh teljesítményű között. Az előbbivel 100 kilométer a megtehető hatótáv, az utóbbi pedig 250 kilométernyi energiát képes tárolni magában. Az elektromos változat kicsit gyorsabb mint a benzines, de a 7 másodperces 0-50-es sprint azért nem fogja letépni senkinek sem a fejét. Ebben az esetben 130 kilométer óránkénti végsebességről beszélhetünk.

Árazás tekintetében annyit lehet elmondani, hogy természetesen nem olcsó móka a Patak Rodster, de mai viszonylatban nem is olyan vészes az a bizonyos árcédula. A benzines 16 900 euróba, azaz nagyjából 6,3 millió forintba kerül, az elektromosért pedig 22 900, vagy 25 400 eurót kell kifizetni akkumulátortól függően, ami jelenleg 8,6 vagy 9,5 millió forintnak felel meg.