hirdetés

Tavares: a veszteséges márkáknak nincs maradásuk

Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója beszélt arról, hogy komoly változások lehetnek a jövőben a cégcsoport márkáit illetően. Jelen állás szerint a veszteséges gyártóknak nincs maradása a cégcsoportban.

Amikor 2021-ben a PSA és a Fiat csoport egybeolvadásából megszületett a Stellantis, azonnal az kezdte el foglalkoztatni az embereket, hogy a konszern vajon megtartja-e a két csoport összes márkáját. Akkor Carlos Tavares arról biztosított mindenkit, hogy az összes gyártónak megadják a lehetőséget a bizonyításra.

Most viszont már egészen más hangulatban beszél a Stellantis-vezér a dolgokról, miután kiderült, hogy az idei első félévben gyakorlatilag lefeleződött a csoport nyeresége. „Ha nem termelnek pénzt, akkor menniük kell. Nem engedhetjük meg magunknak az olyan márkákat, amelyek nem termelnek pénzt”- mondta Tavares egy interjúban.

Azt nem konkretizálta a vezérigazgató, hogy mely márkák lehetnek veszélyben, illetve azt sem közölte a csoport, hogy mely gyártó hogy teljesített egyenkénti bontásban. Egyedül a Maseratiról lehet tudni, hogy 82 millió eurós veszteséget termelt az elmúlt időszakban, így a szuronyos márka elméletileg rajta van azon a bizonyos feketelistán. Más kérdés, hogy túlságosan sok pénzt ölt bele a márka villanyosításába a csoport ahhoz, hogy most hirtelen elengedje a kezét.

Veszélyben lehet még a Lancia, a DS és a Chrysler is, de az Alfa Romeo jó eséllyel biztosította a jövőjét, hiszen az elmúlt időszak felpörgése jótékonyan fejtette ki a hatását az értékesítésekre is.

Egyelőre ennél pontosabban nem lehet semmit sem kiejelenteni, így maradnak még egy darabig a találgatások és a sötét fellegek, melyek alapvetően befolyásolják a Stellantis csillagjainak a ragyogását.