A Ford Focus negyedik generációja eddig csak háromhengeres benzines egységgel volt rendelhető. Ez most megváltozik, ugyanis itt az ST, melynek 280 lóerős turbós egysége természetesen már négy hengerrel rendelkezik.
A Fiesta ST után jogosan tartottak attól a rajongók, hogy a Focus negyedik generációs sport modellje is háromhengeres motorral kerül bemutatásra. Szerencsére nem így történt, a most bemutatott Focus ST egy négyhengeres 2,3-as EcoBoost egységet hordoz az orrában.
A legújabb generáció ezzel megkapta az első négyhengeres benzinesét, ráadásul nem is akármilyen teljesítménnyel. Az RS érkezéséig a csúcsnak számító kivitel ugyanis nem kevesebb mint 280 lóerőt mondhat magáénak.
A gázolajos megoldások szerelmesei sem maradnak ST nélkül, bekerült ugyanis a palettába a Focus történetének legerősebb dízel egysége, a 190 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal kapható 2,0 EcoBlue is.
Az ST a motoron kívül még az áthangolt futóművével, az 1 centit ültetett karosszériájával és a sportos dizájn elemeivel különbözik a „mezei” Focus kínálattól.