Felfelé bővíti a palettáját a Lada. Egy új SUV érkezése várható ugyanis, melyet a gyáriak Azimut néven jelentettek be. Az elnevezés még változhat, az viszont biztos, hogy az autó nálunk nem lesz kapható.
A Lada hosszú idő után új szabadidő-autóval bővíti kínálatát. Az Azimut munkanéven ismert újdonság a márka prémium pozícióba szánt modellje, amely formaterve és felszereltsége alapján is a gyártó kínálatának csúcsára érkezik.
Bár a Lada elsősorban egyszerű és megfizethető járműveiről ismert, az Azimut formavilága meglepően korszerű. Az „X” alakú nappali menetfények és a hátsó lámpákat összekötő LED-csík egyaránt naprakész látványt nyújtanak. A belső tér is igényesebb lett: digitális műszeregység, 10 colos érintőképernyő, valamint – a felszereltségtől függően – panoráma napfénytető, vezeték nélküli telefontöltő és 360 fokos kamerarendszer is elérhető.
Az újdonság a 2022-ben frissített Vesta-platformra épül, de a gyár szerint az autó közel ezer új vagy módosított alkatrészt tartalmaz. A hajtáslánc kizárólag elsőkerék-meghajtású és benzines – dízel vagy hibrid változatról egyelőre nincs szó. Kétféle motor közül választhatnak a vásárlók: a belépőmodell 1,6 literes, szívó benzinese 120 lóerőt, míg az 1,8-as változat 132 lóerőt tud. A motorokhoz hatfokozatú kézi, vagy fokozatmentes automata (CVT) váltó kapcsolódik. A jövőben egy 150 lóerős, turbós benzinmotorral bővülhet a kínálat, amely kizárólag automata váltóval lesz elérhető. A gyártás a tervek szerint 2026-ban indul a toglijatti üzemben.
Bár a modell egyelőre Azimut néven szerepel, ez még változhat, mivel az orosz szabadalmi hivatal egyelőre nem fogadta be a típusnévre vonatkozó bejegyzést – vélhetően a név alatt működő más iparági szereplők miatt. Az árakról hivatalos információ még nincs, de a helyi sajtó becslései szerint a Lada akár 14 millió forintnak megfelelő rubelt is elkérhet a jól felszerelt verziókért, amivel az Azimut a márka történetének legdrágább típusa lehet.
A nemzetközi szankciók miatt a modell kizárólag az orosz piacra készül, nyugat-európai forgalmazásra nincs esély. A Lada ezzel együtt fontos szereplő marad hazájában, és az Azimut is ezt a pozíciót hivatott erősíteni.