Bár nem is olyan régen még úgy tűnt, hogy minden gyártó tüzes vassal írtja ki a nagy benzines erőforrásokat, szépen lassan drasztikusan alakul át ez a tendencia. A Mercedes-AMG például nem csak életben tartja a nagy belsőégésű motorokat, hanem elkezdett egy új V8-as generáción is dolgozni.
Miközben az autóipar néha átgondolatlan módon próbál átállni az elektromos hajtásra, a Mercedes-AMG egyértelmű jelzést küldött a rajongóknak: a klasszikus V8-as erőforrásnak igen is helye van még a palettán. Az AMG számos kritikát kapott, amikor a C63 modellt négyhengeres hibriddé alakította, és az is sokak szemöldökét felvonta, hogy hamarosan két teljesen elektromos csúcsteljesítményű modellt dobnak piacra. Mindezek ellenére a márka ikonikus nyolchengerese még jó ideig velünk maradhat.
Michael Schiebe, az AMG vezetője megerősítette, hogy a belső égésű motoroknak még van tere az elkövetkező években. Az Európai Unió csak 2035-ben vezeti be a teljes tiltást, az Egyesült Államokban pedig még mindig nincs konkrét határidő a benzines modellek kivezetésére. „Van még időnk a V8-assal” – fogalmazott Schiebe.
Ráadásul nem csupán arról van szó, hogy a jelenlegi motorokat életben tartják: az AMG már javában dolgozik egy új generációs V8-on. A szakértők szerint az új motor elhagyja a megszokott keresztirányú főtengelyt, és sík főtengelyes kialakítást kap, ami sportosabb karakterisztikát ígér. Emellett a hajtáslánc egy 48 voltos mild-hibrid rendszerrel is kiegészülhet, amely a váltóba integrált indítómotort is tartalmazza, extra teljesítménnyel és jobb hatékonysággal.
Az AMG célja ugyanakkor nem az, hogy mindenáron hibridizáljon. „Nem szükséges túlzásba vinni a hibridizációt” – mondta Schiebe, utalva arra, hogy a következő V8-as motor megőrzi az AMG-re jellemző mechanikus karaktert.
A vezérigazgató nyitva hagyta a kérdést, hogy az új motor mely modellekbe kerülhet. „Számos lehetőséget látok a jelenlegi kínálatunkban – vagy akár új típusokban is –, ahol el tudjuk képzelni a V8-at” – árulta el. Ez természetesen táplálja a pletykákat, miszerint a jelenlegi C63-ba talán ismét visszatérhet a nyolchengeres erőforrás.
Sokan azt feltételezték, hogy az AMG GT négyajtós modell csendben eltűnik majd a palettáról, amikor a teljesen elektromos AMG modellek megérkeznek. Schiebe azonban ezzel kapcsolatban is óvatosan fogalmazott: „Majd meglátjuk, meddig marad velünk a négyajtós GT. Lehet, hogy lesz utódja, de erről még korai beszélni.”