Egy utolsó nekifutással még kiad egy ízig-vérig benzines modellt a Lotus, majd aztán végleg átáll az elektromos termelésre.
A kínai Geely gondozásában újra életre kelt Lotus márka az autóipari szereplők többségéhez hasonlóan gyökeres változások elé néz, azaz teljesen elektromos lesz pár éven belül. Előtte azonban azért piacra dobnak még egy benzines sportkocsit, mely Emira néven kerül majd be a palettába.
Az idén júliusban bemutatkozó járgány lényegében az Evora továbbfejlesztése lesz a gyártó által csak „sportkocsi platformnak” nevezett ragasztott alumínium architektúrára felépítve. Az eddig csak Type 131 kódnéven emlegetett újdonság ráadásul annyira a régi korok szellemiségét idézi fel, hogy még a hibrid hajtásláncoktól is elzárkózik.
A pontos specifikációkkal kapcsolatban még nem mondtak semmit a Lotus képviselői, de azt már korábban elárulták viszont, hogy többféle erőforrás is elérhető lesz a kínálatban. A pletykák szerint itt egy egyelőre meg nem nevezett partnertől származó 2 literes négyhengeres turbós motorról és a Toyota együttműködésből származó 3,5 literes V6-osról lehet szó nagyjából 300 és 450 lóerő közötti teljesítmény tartományban.
„Generációk óta ez a legkiválóbb Lotus, a tökéletes formába csomagolt, hajtott és megtervezett sportkocsi. Gyönyörűen arányos, kisméretű, de komfortos és benne van a kellő technológia és ergonómia. Az Evija elektromos szupersportkocsi dizájnjával ez egy gyökeres változást hozó sportkocsi lesz”- áradozott Matt Windle, a Lotus ügyvezető igazgatója az márka új büszkeségéről.