Végleg leállt a Nissan GT-R R35 gyártása

A Nissan GT-R R35 már évek óta haldoklott, mivel a gyártó folyamatosan vonta ki egyes piacokról a sokak számára Godzilla néven elhíresült járgányt. Most a hazai piacán is megszűnt az értékesítése, ezzel pedig egy korszak ért véget.

Mondhatni, hogy éppen nagykorú lett, mire meghalt, de az autóiparban a 18 év nem azt jelenti, mint az ember életében. Ez egy nagyon hosszú modellciklus, így érthető, hogy a Nissan nem tartja tovább életben a legendás sportkocsiját, azaz ezzel vége a GT-R R35 sztorinak!

A Nissan ugyanis február 28-án bejelentette, hogy Japánban is befejeződött az R35 értékesítése, és már nem vesznek fel új rendeléseket. A vállalat a weboldalán a következő közleményt adta ki:

„A Nissan GT-R-re rengeteg rendelés érkezett, de most befejeztük a tervezett gyártási mennyiségre vonatkozó megrendelések fogadását. Őszinte hálánkat fejezzük ki minden ügyfelünknek a 2007-es bevezetés óta tartó támogatásukért.”

Ezzel véglegessé vált, amit már egy ideje sejteni lehetett: a 2025-ös modellév lesz az R35 hattyúdala. Az észak-amerikai piac számára a gyártás már 2024 októberében leállt, a T-Spec Takumi és Skyline kivitelek pedig az utolsó, limitált kiadású modellek voltak.

Az R35 fokozatosan tűnt el a piacról, mivel egyes régiókban már évekkel ezelőtt megszűnt a forgalmazása a szabályozások miatt. Ausztrália és Új-Zéland például 2021 októberében búcsúzott el a modelltől, míg Európában és az Egyesült Királyságban 2022 márciusában ért véget az értékesítés.

A GT-R-t sokan csak „Godzilla” néven emlegetik, hiszen évtizedekig valódi „szuperautó-gyilkosként” volt ismert. Az R35 2007-ben debütált a Tokiói Autószalonon, miután a Nissan korábban 2001-ben és 2005-ben is bemutatott két koncepciót a modellhez. Az elmúlt két évtized alatt az R35 számos frissítésen esett át, jelentős ráncfelvarrásokat kapott 2010-ben, 2016-ban és legutóbb 2023-ban.

A modell lelke mindig is a 3,8 literes, ikerturbós V6-os motor volt, amely az évek során komoly fejlődésen ment keresztül. Az eredeti verzió 480 lóerővel mutatkozott be, míg a 2023-as facelift után a teljesítmény 573 lóerőre nőtt. A Nismo verzió ennél is brutálisabb volt, 608 lóerőt tudott leadni.

Ha azt reméled, hogy a GT-R sztori hasonló formában folytatódik, készülj fel a csalódásra. A Nissan már előrevetítette a modell jövőjét, amikor 2023-ban bemutatta a Hyper Force Conceptet. Ez a radikális szuperautó lehet az R36 GT-R alapja, amely várhatóan a Nissan technológiai csúcsmodelljeként szolgál majd.

Azonban a GT-R utódja a jelen állás szerint teljesen elektromos lesz, és fejlett szilárdtest-akkumulátorok fogják hajtani. Ezek az akkumulátorok legkorábban 2028-ra lehetnek készen, tehát az R36 piacra kerülésére még éveket kell várni. Egy biztos: az R35 története véget ért, de a GT-R öröksége tovább él – csak egyelőre nem tudni, pontosan milyen formában.