A genfi autószalonon való leleplezés előtt végre közzétette a gyártó az első hivatalos képeket az új, 2017-es Alpine A110-ről.
Immár több mint 25 év telt el azóta, hogy Alpine márkanévvel új autót dobtak volna piacra. A Renault-hoz ezer szállal kötődő sportkocsigyártó csődje után sokáig nem lehetett hallani felőlük – de az utóbbi két évben keményen dolgozott a visszatérésen a hamvaiból feltámasztott cég. A feltámadás bizonyítéka az immár sorozatgyártásra érett, a genfi autószalonon bemutatkozó A110-es, amelyet először 2015-ben villantottak fel tanulmányautó formájában a nagyközönségnek. Az alumínium karosszériával készülő, a remek kezelhetőség jegyében fejlesztett sportkocsi alapvetően kis önsúlyának köszönhetően veheti majd fel a versenyt a riválisokkal. Az 1,8 literes, 300 lóerős turbós motorral hajtott kupé mindössze 1000 kilogramm – ezzel szemben például a Porsche 718 Cayman 1450 kilót nyom – így az Alpine a tetemes teljesítménykülönbség ellenére is veszélyes lehet nála sokkal erősebb sportkocsikra nézve is. A minél kisebb önsúly érdekében nem csak a karosszéria-elemeket készíttették könnyű fémekből, hanem például a vezetőülés is a versenyautók világából ismerős anyagokból és technológiával készül, ennek köszönhetően mindössze 13 kilót nyom – ami kevesebb, mint a fele egy átlagos utcai autóénak. De nem csak a csekély súly tartozik az Apine fegyvertárába, hanem a kiemelkedően jó tapadás is, amit a nagy leszorító erőnek köszönhet az autó. Bár a tanulmány-változaton még egy méretes hátsó légterelő volt látható, ezt a sorozatgyártásra érett verzióról már lehagyták, mivel a majdnem teljesen sima, áramlástanilag rendkívül ügyesen formált alsó burkolat és a ravasz diffúzor fölöslegessé tette.