Visszatér Le Mans csúcskategóriájába a McLaren

A McLaren bejelentette, hogy 2027-ben visszatér a hosszútávú világbajnokság (WEC) csúcskategóriájába, és elindul az LMDh (Le Mans Daytona hibrid) osztályban fejlesztett új Hypercar modelljével. Mindezt 32 évvel azután, hogy a legendás F1 GTR-rel 1995-ben megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt.

A brit gyártó, amely a közelmúltban új tulajdonosi kézbe került, egyelőre kevés technikai részletet árult el az új versenygépről. Annyi azonban már biztos, hogy a projektben a neves olasz Dallara cég lesz a McLaren partnere a karosszéria fejlesztésében, míg a hajtáslánc az Artura modellben már ismert, ikerturbós V6-os motor módosított változatán alapul, amelyet egy kötelező hibrid rendszer egészít majd ki, ahogy azt az LMDh szabályrendszer előírja.

A McLaren ezzel olyan riválisokkal csap majd össze az LMDh mezőnyben, mint a Porsche, Acura, BMW, Cadillac, Alpine, Lamborghini, Ford és a nemrég érkezett Genesis. Az LMH (Le Mans Hypercar) kategóriából pedig a Toyota, Ferrari, Peugeot, Aston Martin, Glickenhaus és mások is kihívást jelentenek majd.

A gyártó eddig egyetlen sejtelmes előzetes képet tett közzé az új autóról: klasszikus prototípusformát, hatalmas hátsó szárnyat és látványos LED-es fényszórókat lehet felfedezni rajta. A dizájn még nem végleges, de az irány jól tükrözi a McLaren célját: az abszolút győzelem megszerzését Le Mans-ban.

A McLaren Racing vezérigazgatója, Zak Brown már hónapok óta célozgatott arra, hogy a márka ismét visszatérne a hosszútávú versenyzés világába. A döntés meghozatalában szerepet játszott az is, hogy a WEC új szabályzata szerint az LMDh és LMH versenyautók élettartama két évvel meghosszabbodik, vagyis a csapatnak elegendő ideje van a felkészülésre.

A bejelentés időzítése nem véletlen: alig pár hónappal azután történt, hogy a Ford is közölte, saját LMDh Hypercar fejlesztésébe kezd, és 2027-ben szintén visszatér Le Mans-ba, abba a versenybe, amelyet utoljára 1969-ben nyert meg összetettben, és ahol 2016-ban kategóriagyőzelmet aratott a második generációs Ford GT-vel, a legendás 1966-os Ferrari-verés 50. évfordulóján.