Carlos Tavares munkássága lényegében kiirtotta a Stellantis palettájáról a legendás V8-as motort. Az új vezetőség azonban máshogy szemléli a világot, ami a Hemi V8 visszatérését eredményezheti a legújabb fejlemények szerint.
A Dodge Charger Daytona legújabb generációját kimondottan nagy dobásnak szánta a Stellantis, de az nem aratott osztatlan sikert, hiszen az izomautókért rajongó célközönség cseppet sem lelkesedik egy túlárazott, elektromos erőgépért. Ennek eredménye, hogy mostanság már vadonatúj példányokat 10 000 dollárral a gyártó által ajánlott ár alatt kínálnak Amerikában, csak hogy vigyék őket.
Akik nem elektromos alternatívát keresnek, azoknak a segítség úton van, ugyanis a tervek szerint idén nyáron érkezik a 3,0 literes, ikerturbós Hurricane sorhatos motor. Ennek ellenére a rajongók továbbra is a Hemi V8-at követelik, pedig a hathengeres teljesítménye bőven meghaladja a korábbi 5,7 és 6,4 literes V8-asokat. Az új erőforrás 426 lóerőt és 558 lóerőt kínál majd. Persze, a V8 bizony a pokolban is V8!
Most, hogy Carlos Tavares kikerült a képből, a V8-as pletykák újra felerősödtek. Matt McAlear, a Dodge vezérigazgatója nemrég a The Drive-nak adott interjút, ahol így fogalmazott: „Az egyik biztató dolog az új vezetés kapcsán, hogy a V8-asok már nem számítanak szitokszónak a cégnél.”
Azonban a 5,7, 6,2 és 6,4 literes V8-as motorok már meglehetősen régiek, és McAlear is utalt arra, hogy a környezetvédelmi előírásoknak való megfelelés problémás lehet. Hozzátette, hogy bár Donald Trump elnök hajlik a szabályozások enyhítésére, csupán négy évre szól a hivatali ideje, ez pedig nem túl hosszú idő, ha figyelembe vesszük, hogy egy új motor fejlesztése körülbelül két évet vesz igénybe.
Mindez kétségessé teszi egy új Hemi V8 megjelenését, de McAlear rámutatott, hogy a Charger Daytona csak most került piacra, és még az SRT változatot sem láthattuk. Hozzátette: „Még csak most kezdünk bele. Rengeteg móka vár ránk.”
A sztorit még érdekesebbé teszi egy másik szivárogtatás is. A Mopar Insiders nemrég arról számolt be ugyanis, hogy egy „megbízható forrásuk” szerint a Stellantis készül a 5,7 literes Hemi V8 gyártásának újraindítására. A jelentés szerint a termelés Mexikóból átkerülne Michiganbe, a Dundee üzembe. A lap úgy tudja, hogy a motor a Dodge Durangóba és a Ram 1500-ba is bekerülhet.