Nyugaton a középkategóriás szedánok lassan háttérbe szorulnak, ám Kínában továbbra is nagy figyelem övezi ezt a szegmenst, és a Geely sem hagyja kihasználatlanul a lehetőséget. A kínai gyártó most mutatta be a vadonatúj Galaxy A7 modellt, amelyet kifejezetten a helyi konkurensek és olyan nemzetközi riválisok, mint a Toyota Camry és a Honda Accord ellenfelének szán. A típus kizárólag plug-in hibrid (PHEV) hajtáslánccal lesz elérhető.
Az új Galaxy A7 egyik legfőbb vonzereje a gyártó által ígért, több mint 2100 kilométeres összesített hatótáv (több mint 1300 mérföld), amelyet a Geely új, rendkívül hatékony hibrid rendszere tesz lehetővé. A modell a Geely bővülő Galaxy kínálatának része, és olyan vásárlókat céloz, akik hosszú hatótávra vágynak, de még nem állnak készen egy tisztán elektromos autó mellett dönteni.
A hivatalos specifikációk egyelőre szűkszavúak, de az eddig nyilvánosságra hozott adatok szerint az átlagos fogyasztás csupán 2 liter/100 km. A Kínai Ipari és Informatikai Minisztérium adatbázisából azonban néhány további részlet is előkerült.
A Galaxy A7 a Geely saját fejlesztésű NordThor plug-in hibrid rendszerét használja, amely egy 1,5 literes benzinmotort kombinál egy elektromos motorral. Ez a hajtáslánc más Galaxy modellekben, például a Galaxy Starship 7 SUV-ban és a nagyobb Galaxy Star 8 szedánban is megtalálható. A Star 8 a leghatékonyabb konfigurációban akár 130 km elektromos hatótávot és 1600 km összesített hatótávot kínál, így valószínűsíthető, hogy az A7 a gyakorlatban is közelítheti a gyárilag megadott értékeket.
Méretét tekintve a Galaxy A7 szinte pontosan megegyezik a Toyota Camry-vel: 4918 mm hosszú, tengelytávja 2845 mm. Ez körülbelül 100 mm-rel rövidebb, mint a Galaxy Star 8, és a tengelytávja is 83 mm-rel kisebb, így kompaktabb, de még mindig tágas középkategóriás szedánról van szó.
Külsőre a Galaxy A7 nem próbálja újraértelmezni a szedán kategóriát, de letisztult és arányos vonalvezetése, krómdíszítései és hagyományos ajtókilincsei bizalomgerjesztő látványt nyújtanak. A Passat Pro sziluettjére emlékeztető oldalnézetet elöl teljes szélességű LED fénycsík és határozott légbeömlők, hátul pedig részletes grafikájú hátsó lámpák teszik karakteressé – utóbbiak a BYD stílusát idézik.
Az utastérben nagy, lebegő kialakítású infotainment kijelző és egy kisebb digitális műszeregység uralja a műszerfalat. Érdekesség, hogy a Geely nem mondott le a fizikai kezelőszervekről, így több funkcióhoz tekerőgombot és nyomógombokat is kínál. A világos kárpitozás és a fabetéteket idéző dekorelemek ráadásul kellemesen prémium érzetet adnak az autónak, amely egyébként meglepően kedvező áron lesz megvásárolható.
A Geely Galaxy A7 várhatóan 2025 második felében kerül forgalomba Kínában, a kezdőár pedig nagyjából 100 000 jüan, azaz 13 900 dollár (kb. 4,9 millió forint) körül alakul. Ez szinte pont a fele annak, amit a Toyota Camry hibrid verziójáért kérnek Kínában (179 800 jüan / 25 000 dollár), és jóval kedvezőbb, mint az USA-ban gyártott Camry hibrid 28 700 dolláros alapára.