A Honda NSX még egy kicsit várat magára, de a GT3 nevű versenyverzió már forgalomban van az Egyesült Államokban. Az ezzel gyűjtött adatokat felhasználják az utcai változatnál is.
Az NSX amerikai fejlesztésű versenyváltozata, a GT3 már javában rója a pályákat – és ennek hasznát veszik a közúti változat fejlesztése során is. „Ami beválik a pályán, azt felhasználjuk az utcai autó fejlesztése során” – mondta a brit Autocarnak Nick Robinson fejlesztési vezető. A pályákon gyűjtött adatok segítenek a futómű és a kasztni finomhangolásában, hiszen így nem csupán elméleti számítások, hanem gyakorlati tapasztalatok alapján tökéletesíthetik a hibrid szuper-sportkocsit. Robinson utalt arra is, hogy a Type R verzió jóval közelebb lesz a versenyváltozathoz, mint az utcai modellhez, már csak azért is, mert ennek fejlesztése jelentős csúszásban van, így több idő áll rendelkezésre az adatok elemzésére és értelmezésére, valamint az azokból levonható következtetések gyakorlati alkalmazásba történő átültetésére. Robinson beszélt arról is, hogy a Honda motorkerékpár részlegének tapasztalatai is kapóra jöttek az NSX fejlesztése során, hiszen ők mesterei annak, hogyan kell a lehető legjobb súlyelosztásra törekedve, nagyon kis helyre összecsomagolni rengeteg egységet. Mindezt az NSX bonyolult hajtásláncával is sikerült remekül megoldaniuk, ugyanakkor a szakember szerint a versenyeken szerzett adatok alapján még ezen is csiszolni fognak a jövőben.
Az NSX második generációja elsőként a tavalyi genfi autószalonon mutatkozott be, majd az idei New York-i seregszemlén mutatták be az amerikai változatot is. Az autó első nyilvános próbájára a goodwoodi sebességfesztiválon került sor az idén – persze nem kis feltűnést keltve. A limitált sorozatban gyártott szuper-sportkocsi minden példányát lefoglalták már a következő két évre. A Honda azt ígéri: folyamatosan fejleszti majd a típust, a későbbiek során nem csak a GT3-as, hanem a Forma-1-es McLarennel folytatott együttműködés eredményeit is felhasználva.