Ilyesmi lehetne egy űrjármű a jövőből, a Citroen legújabb tanulmányautója azonban nagyon is valóságos, hiszen szériagyártmány is készülhet az Aircross alapjaira.
Aircross néven mutatja be legújabb tanulmányát a Citroën a sanghaji autószalonon. A rendkívül feltűnő formájú koncepcióautó egy 4,58 méter hosszú, 2,1 méter széles és 1,73 méter magas terepjáró. A C4 Cactus és C4 Picasso modelleken látott egyedi fényszórók és háromdimenziós hatású hátsó lámpák mellett a hatalmas, 22 colos kerekek, valamint a műanyag és alumínium betétek is hozzájárulnak ahhoz, hogy futurisztikus, már-már űrjárműszerű legyen az Aircross megjelenése.
A 2,8 méteres tengelytávú szabadidő-terepjáró utasterét kétfelé nyíló ajtókon keresztül lehet megközelíteni, a négy kagylóülésben helyet foglaló utasok mikrofon és hangszórók segítségével is beszélgethetnek. A műszerfal két 12 colos színes képernyője közül az egyik kivehető, az úti eseményeket pedig a beépített kamerákkal lehet rögzíteni és megosztani.
Konnektorról tölthető hibrid hajtást szereltek az Aircross karosszériája alá, az 1,6 literes, 218 lóerős, turbós benzinmotor az első, a 95 lóerős elektromotor pedig a hátsó kerekeket hajtja. A 313 lóerős kombinált teljesítménynek köszönhetően a Citroën sportos terepese mindössze 4,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra. Egy feltöltéssel 50 kilométert képes megtenni a benzinmotor beindítása nélkül, tisztán elektromosan, a kombinált fogyasztás pedig 1,7 l/100 km.
Formagyakorlatnak tűnik, pedig az Aircross akár meg is valósulhat. Nálunk nem kapható, de Európa más országaiban a Mitsubishi ASX műszaki alapjaira készülő, igazi összkerékhajtással is elérhető szabadidő-terepjárót forgalmazza C4 Aircross néven a Citroën, ennek az utódja lehet a prototípus sorozatgyártásra felkészített változata.