A Suzuki kedvelt kis terepjárójának nemrég az emissziós szabályozások miatt kellett mennie a palettáról. Most viszont visszatér a Jimny, igaz nem személy, hanem haszonjárműként.
A Suzuki még év elején volt kénytelen levenni a palettájáról a kis Jimny terepjárót. Félreértés ne essék, nem azért, mert ne lett volna sikeres, hiszen pillanatok alatt annyi megrendelés érkezett rá, hogy azt alig bírta gyártási kapacitással a gyárt, hanem az emissziós szabályozások tettek keresztbe az épphogy csak újraélesztett modellnek. A rajongók természetesen egy emberként fejezték ki elégedetlenségüket a döntés okán, így érezte a Suzuki is, hogy valahogyan azért meg kell oldani ezt a problémát.
Új hajtáslánc rövid idő alatt szóba se jöhetett, ráadásul egy hibrid vagy elektromos megoldás pont azt a karaktert és egyszerűséget ölte volna meg, ami miatt szerették a vásárlók. Mit lehet tehát tenni, hogy a járgány ne billentse el rossz irányba a személyautós paletta átlagot? Haszongépjárműként kell piacra dobni!
Pontosan ez történt most meg, a Jimny ugyanis visszatér a szalonokba, csak éppen két üléssel kevesebbet találunk majd benne, a hátsó üléssor helyén pedig burkolt rakteret találunk majd. A szóban forgó modell kapcsán ráadásul ez a mozzanat nem is fogja tovább szűkíteni a vásárlói réteget, hiszen aki eddig vette, az úgyis hobbi vagy munka célra szemelte ki magának a sokszor „mini Mercedes G-osztályként” emlegetett japán terepest, tehát nem fog senkinek sem húsbavágóan hiányozni az a két hátsó ülőhely…
Egyébként minden más maradt a régi, még a vezetést segítő rendszerekhez és az 1,5 literes négyhengeres motorhoz sem nyúltak hozzá a japánok.