A Hyundai a Tucson új generációja kapcsán már a kezdetektől azt ígéri, hogy minden tekintetben különleges lesz az autó. Sikerült ehhez tartani magukat? A hivatalos premierrel minden kiderül.
A Hyundai nem rejtette véka alá, hogy az új Tucson generációval minden tekintetben különbözni fog attól, amit a modell eddig jelképezett a palettában. Ezt a folyamatosan szivárgó hangulatfokozó képek és a videók is alátámasztották, most viszont a hivatalos premierrel végre összeállt a kép, minden részletre fény derült.
Az autó megjelenése tényleg nem mindennapi. Az első traktust a különleges 3D hatású hűtőmaszk határozza meg, amit vizuálisan meghosszabbít a LED-es nappali menetfény kiképzése. Az oldalsó képet a határozottan kidomborított kerékjárati ívek teszik feltűnővé, hátul pedig a keresztbefutó LED csíkból lenyúló fényforrások vonzzák az ember tekintetét.
A belső kiképzés természetesen modern hatású a méretes infotainment kijelzőnek és a digitális műszeregységnek köszönhetően, de mellette kellően letisztult is, amit csak a határozott ezüst díszítőcsíkok törnek meg.
Az egyediség olyan részletekben is tetten érhető, mint például a légkondicionáló berendezés, mely a szem előtt lévő légbeömlők mellett rejtett fúvókákat is használ, ezáltal az eddigieknél precízebben lehet irányítani a levegőbefúvás irányát és a mértékét.
Természetesen mindezek mellett az olyan modern technikai vívmányok is megtalálhatók a Tucson felszereltségi listájában, mint például a távirányítással parkolás lehetősége vagy éppen a tempomat, mely éles kanyart észlelve magától lelassítja az autót, majd az ívet elhagyva visszagyorsít az eredetileg beállított sebességre.
A motorpaletta nagy része az 1,6 literes benzines egységre épül. Ez elérhető önmagában 150 lóerős teljesítménnyel vagy 48 voltos hibrid rendszerrel is, ekkor már akár 180 lóerős kivitelben. Ugyan erre az erőforrásra épül a 230 lovas hibrid hajtás, mely később már konnektoros kivitelben is elérhető lesz erősebb elektromos motorral, melynek köszönhetően már 265 lóerős összteljesítményről beszélhetünk. A gázolajos fronton az 1,5 literes motort kínálják a gyáriak magában 116, mild hibridként már 136 lóerős teljesítménnyel.