Mintegy hét év kellett ahhoz, hogy Lipcsáben elkészüljön a 200 ezredik BMW i3. A bajorok elektromos kisautója forradalmi ujításokkal járult hozzá a villanyautózás fejlődéséhez ezen időszak alatt.
2013-ban, azaz pontosan hét éve indult be a BMW i3 eleketromos autó gyártása Lipcsében. Az összeszerelés azóta is folyamatos, aminek köszönhetően a minap gördült le a 200 ezredik legyártott darab a szalagról. Az ünnepi példány egy 185 lóerős teljesítménnyel bíró i3s variáns, mely metálfekete fényezéssel és iBlue dekorbetétekkel lett feldobva egy szászországi megrendelő utasításai alapján.
Az i3 ugyan nem az első villanyautó a piacon, de lényegében Európában a prémium elektromos kategória megteremtője. A karosszériája szénszálas műanyagból készül, mely nem csak visszafogott önsújt eredményez, de az összeszrelési munkálatokat is megkönnyíti egyben. Szintén forradalmi újításként hatott anno, hogy az i3 belső elemei újrahasznosított anyagokból készülnek, így nem csak működés közben nem termel káros anyagokat, hanem a gyártása sem jár óriási ökológiai lábnyommal ma már.
Hét éves pályafutása alatt nem is változott mérvadóan a bajor elektromos kinézete, ami nem csak korát megelőző technikai vívmányainak, hanem a futurisztikus formájának és ajtókialakításának tudható be. Annak a formának, amit kezdetben sokan visszataszítónak találtak, de amint egyre több került belőle forgalomba, hamar az utcakép megszokott részévé vált.