A Ford levette a Mondo palettájáról a klasszikus benzines alternatívákat, így a vásárlók most már csak a dízel és a hibrid kínálatban szemezgethetnek. A gyártó szerint úgysem volt már nagy kereslet az egyedül benzines formában gyártott hajtásokra.
Kivette a sima benzines hajtásokat a Mondeo kínálatából a Ford, ezáltal most már csak a dízel és a hibrid alternatíva maradt meg a vásárlóknak. A gyártó szerint szó sincs óriási érvágásról, ugyanis egy ideje már erőteljesen a benzines-elektromos megoldásokat keresték az emberek, tehát indokolatlan továbbiakban a CO2 palettaátlagot felnyomó kizárólag benzines hajtások fenntartása. Olaszországban és Angliában például a vásárlók 75 százaléka kérte hibridként az autóját, a maradék 25 százalékon osztozott csak a dízel és a sima benzines variáns.
Aki tehát benzinmotort szeretne a Mondeójába, az mostantól csak és kizárólag a 187 lóerős összteljesítménnyel rendelkező hibridet választhatja, melynek alapja egy 2 literes benzines egység, melyet elektromos motorral egészítettek ki a gyáriak. Az utóbbit egy 1,4 kWh teljesítményű akkumulátor csomag táplálja, tehát érdemben nem beszélhetünk tisztán elektromos hatótávról, viszont ennyi elég ahhoz, hogy mérhetően alacsonyabb legyen a modell károsanyag-kibocsátása.
” A Mondeo teljes hibridesítése komoly lépés a Ford számára az elektromos átállás felé. Az évi 20 ezer kilométernél kevesebbet közlekedő vásárlóinknak egyértelműen a hibrid a legokosabb választás”- mondta Roelant de Waard, a Ford Europe marketing és értékesítési igazgatója.
A gyáriak a dízel alternatívát továbbra is meghagyják azoknak, akik sokat autópályáznak és érezhetően nagy távokat tesznek meg naponta, hiszen ebben az esetben nem segít sokat a hibrid rendszer, sőt, nagy sebességnél és lemerült akkumulátornál csak plusz teher az autó számára, amit cipelnie kell.