Egy gyári visszahívási akció sosem kellemes, hiszen ezek mindegyike egy olyan hibára mutat rá, amit gyártás közben nem vettek észre. Vannak viszont az átlagnál kellemetlenebb szituációk, mint például amikor egy Ferrari elhagyja a hátsó szélvédőjét.
Senki sem tökéletes, ez tiszta sor, avagy csak az hibázik, aki ténylegesen dolgozik. Ezért is érdemes megértéssel fogadni az autógyártók visszahívási akcióit, hiszen a gyártósorokon is emberek dolgoznak, illetve a tervezési folyamatok is emberi kézben vannak még, így előfordul, hogy becsúszik egy-két hiba, amit a minőségellenőrzésen sem szúrnak ki a szakemberek.
A nevesebb és főként drágább árkategóriában mozgolódó márkák esetében viszont valamilyen szinten érthető, hogy nem szeretne a felhasználó amatőr hibával találkozni, hiszen pont azért fizeti ki egy hétköznapi autó értékének a sokszorosát, hogy maradéktalan élménnyel gazdagodhasson. Belefér egy Ferrari esetében mondjuk, hogy menet közben kiessen a hátsó szélvédő? Nem igazán, pedig most pont ezzel a problémával áll szemben a nagy múltú olasz cég.
Kiderült ugyanis, hogy a Ferrari 812 SuperFast modellek esetében nem tökéletesen letisztított felületre kerültek ráragasztásra a hátsó szélvédők, így azok menet közben könnyen elrepülhetnek. Eddig három esetről szerzett tudomást a gyártó, amikor megtörtént a baki, ami a Ferrari tulajdonosára nem kimondottan veszélyes, a mögötte haladókra viszont igen.
Természetesen be is jelentették az olaszok, hogy minden 2017 június 20 és 2020 június 17 között gyártott példányt, mintegy 1063 darabot átvizsgálnak és szükség esetén újraragasztják a hátsó szélvédőt. A beavatkozás a tulajdonosoknak egy fillérjébe sem kerül majd.