Bár az SUV modellek térnyerése alapvetően veszélyt jelent az egyterűekre nézve, a Ford még ad egy esélyt az S-Max és a Galaxy modelleknek. Itt vannak a hibrid változatok a Kuga korábban megismert hajtásával kiegészítve.
Az elmúlt években az SUV modellek egyre növekvő népszerűsége leginkább az egyterű modellek piacát érintette érzékenyen, hiszen a legtöbb vásárló innen tért át az emelt hasmagasságú városjárók világába. Sok gyártó (például a Volkswagen csoport) be is jelentette már, hogy nem foglalkozik tovább a kategóriával, ám van még olyan is, aki látja benne a fantáziát.
Ilyen a Ford, aki ahelyett, hogy levette volna a kínálatból az S-Max és a Galaxy modelleket, tesz egy próbát velük hibrid hajtással is. Egészen pontosan a Kuga korábban már megismert hajtáslánca került be a nagyobb modellekbe is.
Ennek a rendszernek az alapja továbbra is a 2,5 literes benzines egység, melyet egy elektromos motorral és egy 1,1 kWh teljesítményű akkumulátor csomaggal egészítenek ki. Ez a specifikáció 190 lóerő leadására képes.
A hibridek megjelenésével az S-Max és a Galaxy is kapott egy kisebb belső ráncfelvarrást, azaz mostantól 10 colos digitális kijelzőket találhatunk az analóg műszerek helyén, a FordPass Connect modem pedig internet kapcsolattal látja el a modelleket. Mind a két hibrid a gyártó spanyolországi üzemében, Valenciában készül majd.