A gyártók általában álcázó fóliázással rejtik el a kíváncsi szemek elől az új, még bemutatásra váró modelleket. Na de vajon mennyi fóliát használnak el erre a célra évente? A Nissan most elárulta.
Bár a mai világban a profi kamerákkal felszerelt mobilok és az állandó online kapcsolat miatt elég nehéz bármit is hosszabb ideig titokban tartani, a gyártók azért próbálkoznak lelkesen álcázásokkal. Na de miért is kell álcázni? Mert a közúti tesztek miatt nem lehet egy szobában elzárva tartani az újdonságokat a hivatalos premierig, az pedig sehogy sem lenne szerencsés, ha addig mindenki megismerné a bemutatásra váró modellek dizájnját.
Tehát ezért van az, hogy az ilyen tesztpéldányokat alaposan fóliázva láthatjuk az első időben általában olyan mintázattal, ami a szemet becsapva elrejti a domborulatokat a kíváncsiskodók elől.
Felmerül a kérdés, hogy erre a célra vajon mennyi fóliát használ el egy-egy autógyártó? Természetesen ez erősen függ attól, hogy egy év alatt hány modellt kell takargatni és azt miképpen oldják meg a szakemberek. A Nissan viszont most konkrét adatokkal állt elő, aminek köszönhetően képbe kerülhetünk a számok nagyságával kapcsolatban.
A japán gyártó a tavalyi év folyamán tehát több mint 3 kilométernyi (a fóliacsík magassága nem ismert) fóliát használt el erre a célra, különböző dizájn és anyaghasználattal. A gyáriak azt is elárulták, hogy a mintázat teljesen random, azaz nem határozzák meg előre, hogy milyen autót melyik fóliával burkolnak majd be, az viszont természetesen előre meg van szabva, hogy mennyi részlet látszódhat belőle.