Thierry Bollore, a Jaguar-Land Rover tavaly ősszel kinevezett vezérigazgatója szerint a márka termékeinek utóbbi években tapasztalható megbízhatatlansága nyomra rá a bélyegét az eladásokra. Ezen javítanak most drasztikusan.
A Jaguar-Land Rover ugyan kiváló palettával rendelkezik, ám az elmúlt években komoly problémával szembesült a cégcsoport: valahogy nem igazán akartak nőni az értékesítési számok. Ennek járt utána a tavaly ősszel kinevezett új vezérigazgató, Thierry Bollore.
A probléma gyökerére Bollore most egy befektetői felhívásban világított rá. Szerinte ugyanis az autóik megbízhatósága miatt alakult ki az ügyfelek elégedetlensége, ami természetesen rányomta a bélyegét az értékesítésekre is: „az elpazarolt lehetőségek száma óriási! Sokkal többet tudunk, mint az évi 100 ezres értékesítés”.
A Jaguar-Land Rover megbízhatósági gondjaira legutóbb a J.D. Power hívta fel a figyelmet egy a tulajdonosok segítségével készített statisztika alapján. Az elemzők ekkor azt állapították meg, hogy egy éves időtartamra vetítve átlagosan három éves autókat használva 100 Jaguar tulaj 186 meghibásodást jelentett, míg a Land Rover esetében ez egészen elképesztő 244 eset volt. A felmérési módszer szerint a jelenlegi autóipari átlag nagyjából 122 eset adott időtartamra és évjáratra, de például a Kia 97, a Toyota pedig 98 meghibásodást tudott csak felmutatni.
Éppen ezért Bollore a továbbiakban a megbízhatóságra helyezi a hangsúlyt és elmondása szerint a hivatalba lépése óta is drasztikusan javultak ezek a mutatók, így a 2021-es modellévben és az után kiadott autók tulajdonosai már a lehető legnagyobb nyugalommal használhatják a termékeket.
Ezt Gerry McGovern, a Jaguar vezető dizájnere is megerősítette, aki úgy nyilatkozott, hogy a jövőben nem bonyolítják inkább túl a dolgokat a megfelelő hatás eléréséhez. „Jelentősen csökkentjük járműveink összetettségét. Az eredmény az lesz, hogy kevesebb dolog megy tönkre, mert a folyamat nem lesz olyan összetett”