hirdetés

Extrém időjárási környezetben is tesztelik a Rimac elektromos szupersportkocsiját

Az elektromos specialista Rimac nem aprózza el a C_Two villanyos szupersportkocsi tesztelési folyamatait. Fagyasztóban és fűtőkamrában is járt az újdonság, hogy később ne okozzon meglepetést az időjárás váltakozása.

Aki egy kicsit is jártas az elektromos sportkocsik világában (vagy csak figyelemmel követi a Volkswagen tárgyalásait a Bugatti márkával kapcsolatban), annak nem igazán mond újat a horvát Rimac márka. Ez az a gyártó, mely kiforrott elektromos hajtásláncaival hódítja meg a világot úgy, hogy más gyártóknak is besegít a fejlesztésekbe, nemsokára pedig egy új villanyos szupersportkocsival indul harcba a vásárlók kegyeiért.

Ez lesz a C_Two, melynek akkorát kell ütnie, hogy hiba egy pillanatra sem jöhet szóba, ezért az utcai tesztelések mellett a gyáriak próbára tették extrém időjárási körülmények között is. Most erről érkeztek képek és információk, azaz kiderült, hogy mennyire fagyott meg vagy éppen hevült fel a járgány, illetve a procedúra mennyiben befolyásolta annak további működését.

Először is, a Rimac modern fejlesztőbázisa lehetővé teszi, hogy ezen kísérletekhez ne kelljen a világ különböző pontjaira elutazni, ugyanis van egy kimondottan erre való komplexumuk is, benne egy méretes hűthető és fűthető kamrával. Ide zárták be hosszú időre az egyik prototípust. Az első teszt alkalmával 48 fokos környezetet állítottak elő, majd a belső térben 70 fokos kánikulát alakítottak ki, hogy megvizsgálják miként viseli el a forró nyári napokat a belső tér. Egy jó ideig így parkoltatták a C_Two tesztpéldányt, majd bekapcsolták a légkondit, amivel 22 fokosra hűtötték vissza a belső környezetet. A tesztek rámutattak, hogy semmi sem romlott el, az anyagok pedig bírták a kiképzést, a légkondi is teszi a dolgát rendesen.

Természetesen egy autónál az északabbra élő vásárlókra is gondolni kell, így legalább ekkora erőbedobással kezdődtek el a hideg kísérletek is. Ennél -28 fokra hűtötték le a kamrát, majd az autó ilyen körülmények között parkolt egy éjszakán keresztül. Ezt a próbát később megismételték sarkig kinyitott ajtókkal is. A Rimac közleménye szerint egy nap után egyenletes jégréteg keletkezett az autó belső és külső felületén egyaránt, ami kellemetlen tud lenni, de a technika tökéletesen működött tovább. A Rimac a tartóssági és egyéb tesztelésekre eddig összesen 18 előszériás prototípust épített meg, jelenleg pedig 8 hét alatt tudnak összerakni egy példányt. A gyáriak szerint ez a későbbiekben heti egy darabra módosul majd, azaz a vásárlók ellátása a jelenlegi álláspont szerint gyors és zökkenőmentes lesz majd.