A Jaguar alapvetően alul maradt értékesítések terén a Mercedessel és a BMW-vel szemben, ezért az angolok nem kergetik tovább azok piaci megszorongatásáról szóló álmukat. Most a Bentley és a Porsche megfogása a cél.
Pár évvel ezelőtt nem kisebb célt kezdett el kommunikálni a Jaguar vezetősége, mint hogy az elkövetkező időszakban elkezdik megszorongatni a német prémium márkákat. Hogy sikerült? Katasztrofálisan, amire most az Automoitve News elemzése világított rá.
A Jaguar értékesítései ugyanis csúnyán elmaradtak az elvárttól, amit már nem tudtak kommentár nélkül hagyni a márka vezetői, így szépen lassan egy újabb cél rajzolódik ki az elkövetkező évekre vonatkozóan. Na de miért bukott el a Mercedes-BMW-Audi triumvirátust megszorongató terv? A márka pénzügyi igazgatója, Adrian Mardell így magyarázta el a dolgot: „A BMW, Daimler vagy az Audi megfogása lehetetlen egy olyan vállalattal, melynek mérete csupán negyede azokénak”.
A Jaguar tehát nem kergeti tovább a kiugró példányszámban értékesítés vágyálmát, inkább változtatnak a vállalati stratégián. „Az újragondolt márka kisebb volumenű lesz, de exkluzívabb, és igazi luxusélményt kínál majd a vásárlóknak”- mondta Gerry McGovern, a gyártó kreatív igazgatója.
A törekvéseket a vezérigazgató maga is megerősítette, azaz Thierry Bollore a villanyosítás mellett nem a tömegtermelésre, hanem a kisebb példányszámú, ám exkluzív modellekre helyezi majd a hangsúlyt, azaz most már Bentley és Porsche riválisként írta le a gyártó jövőjét.
Talán jobb is ez így. A Jaguar ugyanis nagy múlttal rendelkezik, de sosem szólított meg szélesebb rétegeket. A nagy célok kergetése pedig inkább a minőség romlásához és a modern vásárlók elidegenítéséhez vezetett az elmúlt években, amit talán még helyre lehet hozni az új célkitűzésekkel. Persze, ennek fényében még drágábbak lehetnek a jövő Jaguar modelljei, de ha tudják azt az érzést és vásárlói biztonságot nyújtani, mint a megnevezett két gyártó, akkor egy másik célközönséggel ugyan, de lehet még létjogosultsága a vadmacskának a modern korban is.