hirdetés

Nem lesz teljesen elektromos a következő Bugatti szupersportkocsi

Bár, a Rimac és a Bugatti összefonódása azt sejtetné, hogy rátér az elektromos útra a neves francia szupersportkocsi gyártó, ez csak részben lesz igazi Mate Rimac beszámolója szerint. Egy olyan jövőképet vázolt fel a horvát elektromos gyártó feje, amin mindenki csak nyerhet.

Tavaly nagy port kavart, hogy egy Volkswagen csoportos megállapodás után szoros partneri kapcsolatba került a horvát elektromos specialista Rimac és a Bugatti. Ekkor azonnal elkezdtek terjedni a hírek, hogy a francia márka azonnal dobja is a belsőégésű motorokat, ám most még közel sem ennyire drasztikus a helyzet.

Mate Rimac ugyanis egy közleményben erősítette meg, hogy már készül a Chiron utódja, mely ugyan erős villanyosításon megy keresztül, de megmarad benne a benzines erőforrás is. Hogy az eddig is használt W16-os egységről van szó, vagy teljesen új konstrukciót alkalmaznak majd, az még kérdéses.

Rimac arról is beszélt, hogy a két márka összefonódása egy olyan helyzetet eredményez, amelyben mindenki csak nyerhet:  „Ez az új megállapodás mindenki számára előnyös”, mondja Mate. „Nyerünk rajta mi, mert egy csodálatos márkával kerültünk kapcsolatba, 113 éves hagyománnyal. Ez győzelem a Volkswagen számára is, mert a Bugattinak nagyszerű jövője van, részesedésük van benne továbbra is, mi pedig kézben tartjuk a költségeket. A munkavállalók is megnyugodhatnak, mert terjeszkedni fogunk. A legnagyobb nyertesek azonban az ügyfelek, mert izgalmas új termékek jönnek a palettára. Nem fogunk tétlenkedni, virágozni fogunk.”

Érdekes részlet, hogy Rimac külön kitért a költségek kézben tartására is, ugyanis ezzel a horvát fél arra céloz, hogy alaposan megreformálják a Bugatti költségvetési részét. Mate Rimac egy korábbi interjúban árulta el, hogy szerinte hihetetlen összegeket költött eddig a Bugatti a fejlesztésekre, főleg azért, mert a munka nagy részét külsős cégeknek szervezte ki. „A Bugatti többet költött arra, hogy a Veyronból Chiront csináljon (pedig a műszaki alapok nagyrészt megegyeznek), mint hogy mi a semmiből összehozzuk a Rimac Nevara elektromos szupersportkocsit”- hangzott a felvetés, amihez hozzá kell tenni, hogy mindezek ellenére a Chiron nyereséget termelt a Volkswagennek az utóbbi években. A horvátok tehát több fronton állnak neki a Bugatti felvirágoztatásának a jelek szerint: a paletta felturbózásával és a költségek ésszerűsítésével.