Ma már a legtöbb autó automata váltóval kerül átadásra, vannak azonban gyártók, melyek még nem engedik el a manuális megoldásokat sem. Ilyen a BMW M divíziója is.
Ma már eljutottunk oda, hogy a legtöbb autót automata váltóval adják át a megrendelőknek a gyártó. Érthető, hiszen városi környezetben kényelmesebb a gépre bízni a fokozatok pakolgatását, ráadásul az elektromos jövőben egyszerűen nem illik bele a nemlétező fokozatok pakolgatása.
Vannak azonban még most is olyan gyártók, melyek nem engedik el továbbra sem a manuális lehetőségeket. Az olcsó modelleket piacra dobó gyártókról van szó? Nem feltétlenül! Itt kő keményen a sportos autók élvezeti értékéről van szó. Ezért, a BMW M-es modellekért felelős osztálya továbbra is kínál manuális opciókat, például az új M2 generációhoz is.
„Technikai szempontból nincs értelme küzdeni a manuális váltóért. Nehezebb, lassabb és többet is fogyaszt vele az autó. Viszont a fanatikusok és a vásárlók nagyon szeretik a kézi váltás lehetőségét. Tulajdonképpen ez egy kapcsolatot jelent nekik az autóval, és be tudják bizonyítani, hogy meg tudják szelídíteni a szörnyeteget”- mondta Frank van Meel, a BMW M divízió vezérigazgatója az Autocar magazinnak.
Érdekességként az igazgató azt is kiemelte, hogy minél drágább egy modell, annál inkább ragaszkodnak a BMW vásárlók a kézi váltóhoz, azaz az olcsóbb és átlagosabb autóknál egyértelműen az automata váltó dominál. Ezeknél a kategóriáknál tehát nincs értelme tovább harcolni a manuális pakolgatásért. Aztán kérdés még, hogy a villanyosítás milyen hamar tarolja le a bajorok palettáját, mert onnantól kezdve már tényleg nem választás kérdése lesz a „váltó” probléma.