A Porsche Cayenne immár 20 éve a német gyártó palettájának legfontosabb tagja. A jellegzetes SUV vonalakat ma már mindenki azonnal felismeri. Na de vajon nyitható tetős kivitelben is ekkora siker lett volna a sztori? Ezt már sosem tudjuk meg.
A Porsche palettájára pontosan 20 évvel ezelőtt, 2002-ben érkezett meg a márka történetének egyik legmegosztóbb, ám mégis legfontosabb modellje. Ez nem más, mint a Cayenne, mely az SUV modellek világába repítette el az addig csak sportkocsikkal foglalkozó gyártót. Persze, ez a húzás a keményebb fanatikusoknak nem tetszett annyira, de nekik is meg kellett érteniük: vagy csődbe megy a gyártó, vagy becéloznak valamivel az eddigieknél jóval szélesebb vásárlói rétegeket.
A Cayenne természetesen azonnal siker lett, pillanatok alatt megsokszorozta az értékesítési adatokat, ezzel jelentős profilt termelve ki. Annyira „zabálták” a népek, hogy a gyáriak fejében megfordult az is, hogy tovább kéne bővíteni a kínálatot, akár egy elég extrém húzásnak számító nyitható tetős kivitellel.
A projekt megindult és sikerült is építeni egy bemutató példányt, melyet jelenleg a Porsche Múzeumban mutogatnak büszkén a látogatóknak. Egy PFM változatról van szó, szóval a járgány nem vezethető, csupán tanulmány céllal dobták össze a mérnökök.
Azt viszont láthatjuk, hogy a Cayenne Convertible alaposan lerövidített A oszloppal készült volna, B oszlopot pedig értelemszerűen nem is terveztek rá. A méretes vászontető elektromos mozgatásúnak lett megálmodva. A dizájn oldalról nézve egy felfújt 911-es, míg az orr ugyan az, amit a hagyományos SUV változaton megszokhattuk. A hátsó traktus? Na, az közel sem mindennapi.
A bemutató példány megépítésekor ugyanis a dizájnerek nem döntötték el, hogy pontosan miként nézzen ki az autó fara. Magasra tolt lámpák és meredeken határozott befejezés? Vagy egy kicsit nyúlósabb legyen az egész a 911-esre hasonlító fényforrásokkal? Úgy döntöttek, hogy legyen mind a kettő, így megcsinálták fele-fele kidolgozással az adott részt. Egyszerűen zseniális!