A Mclaren új rekordidőt állított fel Brazíliában az Interlagos versenypályán. Stílusosan most már a Senna modell birtokolja a legjobb utcai sportkocsi köridőt.
A McLaren jelenlegi legélesebb utcai „fegyvere” bizony versenypályán is több mint ütőképes. Nem is lehet ez másként egy olyan autóval, amely minden idők legjobb versenyzőjének a nevével kínálja magát a vásárlóknak.
Az Ayrton Senna nevével fémjelzett McLaren ugyanis egy ízig-vérig utcai versenyautó, melynek 4 literes ikerturbós erőforrása 800 lóerő leadására képes. Ennek köszönhetően a százas sprint teljesítéséhez csak 2,7 másodpercre van szüksége míg a végsebességét 335 km/órában határozta meg a gyártó. Mindezek mellé jön a gyáriak által a pályaversenyzés világából átültetett RaceActive Chassis Control II felfüggesztés és az aktív aerodinamikai elemek hada, melyek akár 800 kilogrammos leszorítóerőt képesek létrehozni, amikor a tempó azt megkívánja.
Persze, ezek így leírva csak hangzatos számok, így a McLaren egy rendezvénysorozat keretein belül elkezdett rekordidőket felállítgatni a szupersportkocsival. Most például stílusosan Ayrton Senna hazájában, Brazíliában vették be a méltán híres Autodromo Jose Carlos Pace versenypályát, melyet legtöbben csak Interlagos-ként ismerhetünk.
A járgány teljesen gyári állapotban vágott neki a körözgetésnek Ricardo Mauricio hivatásos versenypilótával a volánja mögött. Összesen 25 kört tett meg Mauricio, de már az első próbálkozásnál sikerült 1,6 másodperccel megjavítani az eddigi „utcai” körrekordot, majd később megfutotta a leggyorsabb körét (1:37.856) , mely már 5,1 másodperccel volt jobb, mint az eddigi rekorder.
„Szenzációs élmény volt. Már korábban is mondtam, hogy ezt a járgányt élvezet vezetni, most pedig versenypályán is bizonyított. Hihetetlen erő van benne, a nyomaték és a gyorsulás pedig elképesztő”- mondta Mauricio a rekordfutam után.
Természetesen ez a rekord csak egy a sok közül, hiszen a Senna korábban már olyan pályákon is sikeres bemutatót tartott, mint például a Virginia International Raceway, a Laguna Seca és a Hockenheimring.